Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Senior Medlem Array NorThai sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Kosumpisai, Maha Sarakam

Standard Chiang Rai - Det hvite tempel

Vi fikk også reist litt rundt i Chiang Rai, og en av plassene som fruen ville absolutt besøke var noen hvite templer (tror det totalt skal bli 9 av dem på samme plass).
    Disse templene ligger vel en halvtimes kjøring utenfor selve Chiang Rai sentrum.

Han som koster og spandere allt dette (må koste noe helt sinnsykt), er vel regnet som thailands største kunstner, dere ser han på det ene bilde (plakat).
    Var innom de fleste templene, både ferdige og uferdige.
    Absolutt en ting å få med seg når man først er oppe på de kanter.

Og ja, dem er så flotte som dem ser ut som

Medlem Array oms1970 sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2006
    Sted
    Fosneng/Ban Prenang

Standard

Denne kunstneren er en av de mest berømte sangere i thailand om jeg forsto min kone rett... hvis du kikka nærmere på fasaden på templet så ser du at det erdekorert med en masse små speilfliser herlig å se på i skumringa slik jeg fikk se det.... har navnet noe sted med, men det står stille i øyeblikket....

” Wat rong kua”

Pagoden/templet heter ” Wat rong kua” hvor byggingen ble påbegynt for 2-3 år siden var ett meget vakkert og påkostet skue i hvitt og tusenvis av små speil på ca 1 ½ x 1 ½ cm satt i meget uttenkte mønster. Hele herligheta var bekostet av en nyrik kjent artist og sanglærer: Chalum Chai…. som er blant topp 5 lista av kjendiser i Thailand de siste årene. Dette rakk vi med knapphet før de stengte kl 1830. Vi fikk ca ei halv time i kvelsskumringa hvor alle var fornøyde med dagens utflukter.

se forøvrig på denne russiske pdf linken på 64 sider...masse pene bilder fra området
    http://infothai.ru/fotoalbum64.pdf
    No Problem, Never problem if you dont make it by your self as: Intet er ummulig, det ummulige tar bare litt lengre tid.....

Bookmarks

Regler for innlegg