Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Lightbulb Provinsen Trang

Trang, eller Muang Thap Thiang, ตรัง, er både en provins og en by. Den ligger sør i Thailand, 864 km fra Bangkok. Byen Trang er en viktig havneby. I nord grenser Trang til Nakhon Si Thammarat, i øst til Phattalung, i sør til Satun og det Indiske hav, og til slutt i vest til Krabi og det Indiske hav.

Avstanden fra Bangkok er 864 kilometer. Det totale arealet er 5,216 kvadratkilometer.
    Provinsen Trang er delt inn i 9 distrikter og et underdistrikt, Muang (Trang by), Kantang, Huay Yod, Sikao, Yan Takhao, Palian, Wang Wiset, Nayong Districts, og Ratsada Had Samran underdistrikter.
    Provinsen omfatter i tillegg til fastlandsområdet dessuten 46 øyer i Andamanhavet. Befolkningen var i 2004 på omkring 610 000 innbyggere. Hovedstaden Trang hadde 66 400 innbyggere. De øvrige byer er Huai Yot (16 500 innbyggere) og Kantang (14 100 innbyggere).

To elver renner gjennom provinsen, Trang River, og Palian River.

Kysten av Trang er et utmerket utgangspunkt for øyhopping i Andaman sea. Øyene Koh Mook, Koh Kradan. Koh Libong, Koh Sukorn og Koh Lanta er noen av øyene du kan nå på kort tid. Øyene kan du nå fra Pakmeng Beach, fra piren, der det kan leies båter, eller du kan bli med på en rundreise mellom øyene.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk bildet for større versjon

Navn:  pakmengpier.jpg
Visninger: 156
Størrelse:  61,0 KB  

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
    Kysten av Trang er et utmerket utgangspunkt for øyhopping i Andaman sea. Øyene Koh Mook, Koh Kradan. Koh Libong, Koh Sukorn og Koh Lanta er noen av øyene du kan nå på kort tid. Øyene kan du nå fra Pakmeng Beach, fra piren, der det kan leies båter, eller du kan bli med på en rundreise mellom øyene.
    Yepp...dette skal testes ut nå i desember
    Tror faktisk vi dropper Phi Phi denne gangen for å tilbringe julen på Koh Mook i stedet...noen som har bodd på Charlie Beach Resort? Synes det i grunn ser helt ok ut, og det har også et dykkesenter (passer oss bra siden vi dykker)

...ahh...reisefeber'n kommer strømmende..

Sangthip
    Gjest

Standard

Godt og høre spookey, Phi Phi er over og ut forlengst. Mange av øyene nedover mot Trang begynner også og bli turistfeller men bærer fremdeles ikke altfor stor preg av masseturisme. God tur.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sangthip Vis innlegg
    Godt og høre spookey, Phi Phi er over og ut forlengst. Mange av øyene nedover mot Trang begynner også og bli turistfeller men bærer fremdeles ikke altfor stor preg av masseturisme. God tur.
    Jo..Phi Phi "sentrum" er vel en ganske så stor turistfelle, men man skal huske på at Phi Phi er større en bare det man finner i sentrum
    Jeg var på Phi Phi nå i mars. Da var det en dag i "sentrum", og 3 dager på Pak Nam Bay siden..ca. 30 min. båttur fra Pir'en...det var som å komme til paradis...

Sååå...man skal ikke bare avskrive Phi Phi helt. Det finnes paradis på den øyen også

Sangthip
    Gjest

Standard

Besøkte Phi Phi første gang i 1995 og fikk med meg det meste der, allerede da synes jeg det virket som en turistfelle. Phi Phi Don der jeg bodde var passe OK, det var hyggelig og besøke Phi Phi Lee også.

Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard

Fremdeles er det lite turister å se i Trangprovinsen. Øyene langs kysten frister likevel stadig flere. En får en god pekepinn på trafikken ut til øyene når en er på Pakmeng beach. Da jeg var der for ca tre år siden var det temmelig rolig der. Nå i vår var det større aktivitet, blant annet var det kommet en del flere fastboende thaier langs veien som går langs stranden.

Charlie Beach Resort ble også vurdert av meg før turen, men når flere(andres) interesser også skal ivaretas ble det med en rundtur i øyriket pr. båt denne gangen, samt turer nedover langs den milelange kysten med bil.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk bildet for større versjon

Navn:  beachpakmeng.jpg
Visninger: 128
Størrelse:  39,0 KB   Klikk bildet for større versjon

Navn:  fishermen.jpg
Visninger: 131
Størrelse:  39,3 KB  

Bookmarks

Regler for innlegg