Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Viser resultater 1 til 5 av 5

Standard Forlovelses Visum

Nå har jeg vært i thailand 3 ganger det siste halve året, og om ikke lenge blir det en fjerde gang hvis jeg får visum. Det ligger et stort ønske av begge parter om at hun søker visum til norge så vi slipper denne pendlingen for en stund hvertfall. Søker hun turist visum kan hun være her 3 måneder, og vi har 3 måneder å tenke litt på. Til slutt en dag om vi skal leve i samme land og ha et felles liv blir veien giftermål. Finner vi dette ut mens hun er på turistvisum må hun først hjem og deretter hit igjen senere. Dette er en ulempe.

Søker hun derimot forlovelses visum så har vi 6 måneder, og hun er ikke nødt til å reise tilbake etterpå. Men jeg går ut i fra at søknaden går gjennom udi i norge da og tar mye lengre tid? Hvor mye lengre tid?

Det er også nevnt at giftermål ikke bør nevnes i en visum søknad, men da er det vel snakk om en turistvisum søknad? Forlovelsesvisum er jo for giftermål.

Hvilke vestentlige forskjeller er det i søknad av forlovelsesvisum og søknad av turistvisum? Hvilke forskjeller i papirmøllen er det?

Hun har en datter som er litt over ett og et halvt år gammelt. Hun så klart ta med seg henne, hvordan går vi frem med visumsøknad for datteren når moren søker forlovelsesvisum? datteren skal jo ikke forlove/gifte seg og kan jo så klart ikke bruke dette visum? Likevel å datteren bli like lenge som moren.

Senior Medlem Array Airbusfan sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Trøndelag / Pattaya/Jomtien

Standard

Ta en titt på siden Her

Standard

Om jeg var deg hadde jeg fått dama din til å ta en tur til soi 31(??) der den norske ambassaden ligger. Ta en snakk med et av reisebyråene på den gaten, mange av dem spesialiserer seg på å hjelpe utlendinger skaffe visum til kjærester/koner. De gav i mitt fall bedre hjelp og råd enn det jeg fikk av ambassaden. Det koster litt mer å gjøre dette, men det sparer deg en masse hodebry og også litt reising. Husker dessverre ikke navnet på sjappa der de hjalp meg.

For meg og min kone tok det 9 måneder å få svar på søknaden, men vi søkte om 1-års visum og arbeidstillatelse til henne direkte fra Thailand.

Fikk høre fra ambassaden at det har blitt enklere for thaier å få turistvisum nå forresten, siden de har tettet smutthull i loven. Tidligere kunne man visstnok bare gå og registrere seg som gift i Norge mens en var der på ferie, og så kunne de ikke bli kastet ut, men det fungerer ikke lengre. Er man nå i Norge på turistvisum MÅ man tilbake til Thailand før man kan søke om 1-års visum.

Standard

Skjerpings her folkens. Husk det er mange som er ute etter korrekt informasjon på denne siden. Den norske ambasaden ligger fortsatt på følgende adresse:
    Royal Norwegian Embassy in Bangkok
    Office address: Postal address: NORSK
    UBC II Building, 18th floor
    591 Sukhumvit Road, Soi 33
    Bangkok 10110
    Thailand G.P.O. box 81
    Bangkok 10501
    Thailand

Tel: +66 (0)2 204 6500
    Fax: +66 (0)2262 0218
    E-mail: emb.bangkok@mfa.no

The Embassy is open from 09.00 to 12.00, and from 13.00 to 16.00 Monday through Friday. For consular and visa matters see special opening hours below.

In case of an emergency after office hours Embassy staff can be reached on the following number +66 (0)851172222. If this number is not available the Ministry of Foreign Affairs in Norway can be reached on the following number +47 22 24 36 00

Note: This number is for emergencies only, and should not under any circumstance be used for inquiries about visa applications.

Opening hours for consular and visa matters:

Wednesdays: By appointment only

Monday, Tuesday, Thursday, Friday

09.00 - 11.00 Handling of consular matters and submission of visa applications and appeals. Anyone who has received a queue-tag by 11:00 will be served the same day.
    13.00 - 14.00 Consular and visa telephone enquiries.
    14.00 - 15.00 Granted visas may be picked up and information about visa rejections will be given at this hour only.
    13.00 - 16.00 Processing of consular matters and visa applications. Appointments and emergencies only.

See this link for more information about the process of submitting visa applications.

http://www.emb-norway.or.th/info/embassy.htm

Standard Forlovelsesvisum

Sitat Opprinnelig skrevet av nifl Vis innlegg
    Nå har jeg vært i thailand 3 ganger det siste halve året, og om ikke lenge blir det en fjerde gang hvis jeg får visum. Det ligger et stort ønske av begge parter om at hun søker visum til norge så vi slipper denne pendlingen for en stund hvertfall. Søker hun turist visum kan hun være her 3 måneder, og vi har 3 måneder å tenke litt på. Til slutt en dag om vi skal leve i samme land og ha et felles liv blir veien giftermål. Finner vi dette ut mens hun er på turistvisum må hun først hjem og deretter hit igjen senere. Dette er en ulempe.

Søker hun derimot forlovelses visum så har vi 6 måneder, og hun er ikke nødt til å reise tilbake etterpå. Men jeg går ut i fra at søknaden går gjennom udi i norge da og tar mye lengre tid? Hvor mye lengre tid?

Det er også nevnt at giftermål ikke bør nevnes i en visum søknad, men da er det vel snakk om en turistvisum søknad? Forlovelsesvisum er jo for giftermål.

Hvilke vestentlige forskjeller er det i søknad av forlovelsesvisum og søknad av turistvisum? Hvilke forskjeller i papirmøllen er det?

Hun har en datter som er litt over ett og et halvt år gammelt. Hun så klart ta med seg henne, hvordan går vi frem med visumsøknad for datteren når moren søker forlovelsesvisum? datteren skal jo ikke forlove/gifte seg og kan jo så klart ikke bruke dette visum? Likevel å datteren bli like lenge som moren.
    Tror ikke du får med dattera hennes hvis dere ikke er gift.

Mora må få innvilgetoppholdstillatelse og være gift før dattera kan søke om familiegjenforening. Er dere gift, kan derimot dattera søke sammen med mora.

Bookmarks

Regler for innlegg