Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18

Standard Doi suitep og Hilltriebs

Doi suitep med sin fantastiske utsikt over Chiang Mai er helt topp.Etterpå på vei opp til hilltriebsene passerer dere kongens sommer residens.
    Artig å stå i tempelet doi s.og kikke ned på flyene som tar av langt der nede.

Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard

Har mye usett i områdene utenfor Chiang Mai jeg. Har vært der to ganger, men vil gjerne tilbake. Doi Suthep var en opplevelse. Flotte byggverk!
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk bildet for større versjon

Navn:  doisu.jpg
Visninger: 175
Størrelse:  78,5 KB  

Standard

Hva med flere bilder? Har planer om å ta min første tur til Chang Mai neste tur. Trenger tips.

Sangthip
    Gjest

Smile

Du kan få noen tips av meg Singha, bare og komme på besøk.

Standard

Mange koselige restauranter nede ved mae ping river,du har nigth markedet.
    Og mange fine steder innefor de gamle bymurene,du kan ta en tur til kvinnefengselet og få en utmerket fotmassasje,100 bath for en time.Av hoteller foretrekker jeg Montri eller top north.Av dagsturer går det jo an å ta entur til the city of golden triangle,eventuelt den varme kilden eller regelrett bare en dagstur til chiang rai.
    Men du har ikke vært i Chiang mai før du har vært som skrevet litt lenger oppe i tråden.
    Har du en handlegalen kjerring er er jo chiang mai airport plaza ett godt alternativ.
    God mat får du blant annet på John\s place.(Mr.Som)
    Deilig temp hos hilltriebsene midt på dagen grunnet høyden over havet.

Standard

Takk for det Sangthip. Kom deg på messenger forresten, har ikke sett deg der på lenge.

Sangthip
    Gjest

Standard

Vennligst utdyp dette om "hilltriebsene" johnny67, mange som ikke aner hva du mener. På engelsk heter det forresten hilltribes.

Standard

I Bergen bruker vi gjerne en s eller en når vi sier ett navn extra bare for å forenkle det hele litt.
    Og hilltriebene som jeg har besøkt gjentatte ganger da jeg har hatt med meg folk nordover ,eller meow folket som lever ett stykke forbi doisuthep tempelet oppi fjellene i Nord.
    Forbi doisuthep kan man iallefall besøke en fullt utrustet landsby med fjellfolk i deres normale omgivelser.

Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard

Doi Inthanon står høyt på ønskelista mi på steder i Thailand jeg skulle vært. Det er en nasjonalpark, og samtidig Thailand høyeste fjell med 2565 m.o.h. Klimaet er helt ulikt andre steder i Thailand, det har ført til blant annet en spennende og unik flora. Den ligger kort tur fra Chiang mai.

Sangthip
    Gjest

Standard

Meow-folket ja, idag kaller jeg det for en klassisk turistfelle. Har forresten et par flotte bilder i albumene mine her på forumet, en liten søt meow-jente og bestemoren hennes. Den lille søte jentungen hoppet rett ut av et hus med en cola i neven og sa følgende; Wånt to tæk fåtå, ai smay veli good. Etter at jeg hadde knipset ferdig sto hun brått foran meg og sa; Ai wånt wan dålla søl.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Wat Phrathat Doi Suthep, Chiang Mai
    Av NorThai in forum Chiang Mai
    Svar: 1
    Siste innlegg: 06-02-2009, 19:32
  2. Lang og tynn? Kort og tjukk?
    Av Bahtmann in forum Flyselskaper/charter/flyplasser
    Svar: 0
    Siste innlegg: 15-05-2008, 00:15
  3. Trenger tips om kjøp av Plastation2 og PSP spill /og klokker
    Av flash in forum Shopping/forretninger