Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13

Standard Hvor mange dager i Bangkok?

Hei!

Jeg lurer på hvor mange dager man skal bo i Bangkok for å bli fornøyd?

Tenkte på oppleve byen, se masse og shopping osv.

Er 1 uke passe, eller er det for mye/lite? 5 dager?

Takk!

En ting til:
    Hva er forskjellen på turist visum og imigrasjon visum?

En til:
    Hva betyr LOS? Land of smiles?

Standard

Spørs på ditt behov og hva du skal gjøre der.
    Er shopping et must er det nok med 1-2 dag(er).
    Vil du oppleve/se diverse ting bør vel 3-4 dager klare seg.

Turistvisum er noe alle automatisk får, 30 dager.

Immigrasjonsvisum, skjønner ikke helt spørsmålet ditt da vi har 10++ forskjellige immigrasjonsvisum.
    Kort forklaring:
    B: En av de mest vanlige, brukes innen forretning og buisness.
    O: Hvis blir forsørget av foreldre/ansvarlige i Thailand, (NB! Med Thailandsk nasjonalitet), kan også søke dette visum hvis du har barn selv med noen med Thailandsk nasjonalitet.
    O- Det finnes et "O" visum til ,dette er hvis du er gift med en/ei med Thailandsk nasjonalitet.
    O-A: Pensjonistvisum
    ED: Utdanningsvisum
    IB: Investeringsvisum ( har ikke noen som helst peiling på dette)
    F: "Offisiell", dvs diplomatisk etc.
    M: Media,presse etc
    R: Religiøse eller misjonærvisa.
    IM: Dette er for de større gutta, insvesteringer for det meste.
    RS: Vitenskapelig etc
    EX: Dette er for ekspertarbeid, ofte hentet inn av den Thailandske regjeringen.

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei.

LOS= Land Of Smiles.

Senior Medlem Array Airbusfan sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Trøndelag / Pattaya/Jomtien

Standard

Jeg mener du må ha minst 3 dager i Bangkok og pass på å bo på et hotell som ligger nære skytrain for da er det enklere og forflytte seg..

Standard

Bra råd fra airbusfan her. Skytrain er alfra og omega når du skal bevege deg runt Bangkok. Billig er det også.

Standard

Takk for svar alle!

Finnes det noe dagskort eller ukeskort på denne Skytrain så det blir billigere enn enkeltbilletter? Går Skytrain til flyplassen?

Har de undergrunnsbane i Bangkok?

Hvilket område er det best å bo i Bangkok? Hvor er egentlig sentrum av Bangkok.

Mange spørsmål her ja Er bare så fascinert over denne byen (og landet) og tenker å ta en tur snart.

Hvor er dette?:
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk bildet for større versjon

Navn:  pg006_1_00.jpg
Visninger: 99
Størrelse:  13,7 KB  
    Sist endret av geva1 : 20-10-2007 kl 13:20

Senior Medlem Array Airbusfan sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Trøndelag / Pattaya/Jomtien

Standard

Dagskort på skytrain koster 100 baht hvis jeg ikke husker feil ..se Her

Undergrunnsbanen i Bankok finner du Her

Når det gjelder shopping så er Siam et ok område å bo i for der har du alle de store kjøpesentrene i nærheten.

Bildet er fra en resturang du bør prøve som ligger på toppen av Lebua State tower
    se Her

Les om Siam her
    Sist endret av Airbusfan : 20-10-2007 kl 13:35

VIP Array TG sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Kristiansand
    Blogginnlegg
    1

Standard

Vi har ofte 1 natt i BKK ved annkomst. Dette for å fylle opp med litt vi vet vi trenger. Så ender vi somregel opp med 2 - 3 dager mot slutten av ferien.

Vi bor alltid nede ved elven i nærheten av sky train (som airbusfan påpeker) Elven er for oss et lite pusterom i en ellers gloheit by.

Bangkok kan du være nesten hvor lenge som helst. Denne byen entel elsker du eller hater. Vi elsker byen, luktene og det yrende mystiske folkelivet.

Sangthip
    Gjest

Standard

Bangkok. En spennende by der jeg kan oppholde meg i alt fra noen timer til ukesvis, spørs bare hva jeg har på gang. For turister flest blir det vel til en dag eller to, vil man lære og kjenne byen trenger man mye lengre tid. Det var som første gang jeg var i New York, Los Angeles og San Fransisco, vi snakker om storbyer som har så uendelig mye og tilby. Det vare seg det gjelder kulturen, severdighetene, shoppingmulighetene, uteliv og alt det andre storbyer vanligvis kan by på, Ingenting er gjort på et blunk og her trenger man virkelig god tid dersom man ønsker mer enn et besøk på McDonalds.

Standard Bangkok er fantastisk!

Enig dere som elsker byen! Dette er asias new york eller bedre, jeg kunne godt vært en uke eller to her.
    Her kan du enten få bakoversveis av trengselen og trafikken eller se det som en eksotisk opplevelse man ikke finner maken til. Tror trikset er å bo bra på et noenlunde greit hotell. Har ikke bodd som backpacker i Bangkok men hører flere som har hatt et kjipt opphold fordi hotellet var kokhett og møkkete. Bo bra er første regel og ta pauser. Gå steder der ikke alle turistene henger ut. Hold deg unna Patpong-området med mindre du skal kjøpe fakes eller se på striptease (eller andre ting man gjør i området...). Siam området har mye kult å shoppe men er litt upmarket og likt andre storbyer. TA turen til Chinatown og ta en tur på klongene (kanalene) og opplev at tiden har stått stille i 50 år.
    Det finnes utrolig mye kult å gjøre i Bangkok, men skal du shoppe og se litt av byen får du gjort mye på 3 dager.
    Prøv:
    - Båttur på klongene
    - Chinatown
    - Jim Thompsons hus
    - Wat Po tempelet
    - Chatuchack weekendmarket
    - Patpong Nightmarket hvis du skal kjøpe fakes
    - MBH og shoppingsentrene rundt hvis du skal shoppe uten å dø av heteslag

Er du keen på litt uteliv som holder mål er nattklubben under Novotel ok, Q-bar ganske kult men vestlig og Bed SupperClub er en eksklusiv opplevelse som holder Odeon-standard.

Har også hatt med meg førstereisende til Hotel Oriental og spist buffeten på bryggen der nede. Dyrt men veldig bra og en fin opplevelse selv om alle rundt deg er superturister. God tur.

Standard

Enig i at 3 dager er et minimum du bør sette av til Bangkok. Skytrain er rimelig og raskt. Jeg for min del har alltid hatt sansen for motorbiketaxi som gir dagen litt ekstra acion Hold deg fast for det går unna.

NB: Husk at alle tuktuk sjåfører vil prøve å ta deg med til skredder, juveler, turistinfo, bombommassasje og frister med å kjøre deg hvor du vil for 20 bath. De får bensinkort av stedene de tar deg med og dette gjør selgerene enda mer innpåslitne. Forhandl heller pris fra A til B.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Bookmarks

Regler for innlegg