Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Karon beach

Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard Karon beach

Karon beach har den lengste stranden på Phuket. Fra å være et lite sted med en lang strand for bare noen få år siden har Karon beach blitt et sted med et variert tilbud av restauranter og shopping. Men det er først og fremst hotell-tilbudet som har blitt kraftig utvidet de siste årene. Her er hoteller i alle prisklasser, og alle med god nærhet til den lange flotte stranden i Karon.
    For de som ønsker et alternativ til Patong beach er Karon et meget godt valg. Ikke minst på stranden er det mye roligere, og med mye bedre plass.

Medlem Array olek sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Romerike

Standard

Karon har alltid vært vårt valg på Phuket, jeg synes det kan være stille til tider, men kona foretrekker å bo der i stedet for Patong, så da blir det slik, jeg får som regel viljen min på en rekke andre områdes så litt må hun få bestemme også Patong er uansett en liten svipptur unna.

Er nok noe roligere på stranden i Karon i forhold til Patong, men å bade synes jeg er bedre i Patong da stranden er langgrunn og bølgene normalt ikke så store som de kan være i Karon.

Vi har normalt vært på Phuket i påsken, men nå sist ble det en forandring i og med at vi fikk julen der, og det var mye folk og liv alle steder. Men jeg liker det slik, Robinson Crusoe-ferie er ikke noe for meg.

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard

Videoen tror jeg er tatt opp ei ukes tid før du kom dit olek, såvidt jeg minnes det du skrev på forumet om når du skulle dit. Ble nok mere folksomt på stranden dagene etter at videoen ble tatt opp.

Medlem Array olek sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Romerike

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
    Videoen tror jeg er tatt opp ei ukes tid før du kom dit olek, såvidt jeg minnes det du skrev på forumet om når du skulle dit. Ble nok mere folksomt på stranden dagene etter at videoen ble tatt opp.
    Sikkert, vi kom ned den 23. desember sammen med julerushet

Slik ser det ut i den delen av Karon vi bor da vi er på tur:

En del gode Google Earth-bokmerker for Phuket her (åpner seg automatisk i programmet)
    Sist endret av olek : 02-03-2008 kl 16:06

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard

Første gangen jeg var i Thailand bodde jeg i dette området selv. Reiste kun med en svipptursekk, og ble sluppet av bussen i sentrum av Karon. Hadde aldri hørt om Karon før jeg gikk av bussen der. Ankom etter at det var blitt mørkt, fant et skilt som det sto guesthouse et eller annet på, rett inn til høyre for den gule markøren nederst på bildet. Bodde der ei ukes tid før jeg tok en tuk-tuk til Patong, hvor jeg bodde den siste uka.

Red face Familiehotell

Er det noen som har et bra forslag til familiehotell
    nær stranda på Karon og Kata? Vi er en familie med barn på 12 og 14 år

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av solveig Vis innlegg
    Er det noen som har et bra forslag til familiehotell
    nær stranda på Karon og Kata? Vi er en familie med barn på 12 og 14 år
    hei.budde på karon whale resort for 2 år siden.fint hotell m kosli betjening.ligg i sentrum av karon.200m fra stranda

Standard Karon beach

Hei !
    Vi har tenkt å reise til Phuket i juni/juli. Vet at det er regntid, men hvordan er det
    med understrømmer og bading da.Er det dumt å reise hit på denne tida?Har med barn på
    12 og 14 år.

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard

På Karon Beach kan det være farlige understrømmer i regntiden. Men det er jo mange andre strender å velge i på Phuket.

Standard

Kata beach er fantastisk for barnefamilier.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=558972

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for innlegg