Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard Khao Chong i Trang

Khao Chong Nature Reserve finner du ca 21 km fra byen Trang i retning Phatthalung. Et skilt ved veien viser hvor du tar av for å komme inn i dette spennende og naturskjønne området. Mange forskere drar gjerne hit på grunn av det unike artsmangfoldet du finner i området.

Lokalbefolkningen bruker området til rekreasjon, ungommen har sine badeplasser i de store kulpene under fossefallene, Ka Chong, Ton Yai og Ton Noi er noen av de.

Khao Chong var det første stedet i Thailand som ble valgt ut til studier av natur og dyreliv. Høye trær drar til seg store svermer av store honningbier, Apis dorsata. Lokalbefolkningen har gitt hvert tre sitt navn, de store trærne kan huse opp til 50 kolonier med disse digre honningbiene. Noen uker før honningbiene migrerer til et annet område plukker de eldre mennene i området ut unge gutter til å klatre opp i disse kjempetrærne for å samle bolene med honning. For ungdommene er det status å bli utplukket til dette.

Standard

Jeg har lyst å svømme i vannet fra fossen.

Har du prøvd en kopp "Khao Chong" kaffe?

klikk: http://www.khaoshong.com/eng/about.html

Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard

Flere benyttet seg av muligheten til å ta en svømmetur ja.

Khao Chong kaffe har jeg ikke prøvd ganesha, men takk for tipset. Har lagt linken i mine bokmerker. Skal sjekke denne ut nærmere!

Bookmarks

Regler for innlegg