Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14

Standard Levekostnader i Pattaya.

Hvor mye må jeg regne med å bruke pr mnd(4-5 mnd) til livsopphold pr mnd?.
    Leilighet/strøm har jeg oversikt på men jeg tenker mat-drikke osv, dog ikke flatfyll men gjerne 2 -3 gå ut kvelder pr uke + minst ett måltid på resturant pr dag.
    Noen tips?

Standard

Fest kostnadene får noen andre som er mer kvalifiserte svare på, men i forhold til matkostnader hvis du spiser ute i turist "tråkket" så bør du greie deg godt med frokost og kaffe til ca. THB 200, middag til 400 og mellom mål og vann til rundt 200. Totalt 800 eller 130 spenn om dagen om du vil. For egen del spiser vi frokost hjemme, mellom mål i vognene og middag ute rett etter solen går ned. Ligger da i gjennomsnitt på 500 bath. pr. hode/dag.

For en stor singha (0,6) ute er det vel fra 80 til 120 bath. Vin er import og dyrt, rundt 800 bath for flasken...mener jeg! Dere må gjerne korrigere meg her.

Standard

Jeg tenker "norsk":
    En grei lunsj i Norge koster 120 kr. En lunsj i Thailand koster ca 120 baht.
    Middag i Norge koster fra ca 200 og oppover. Middag i Thailand koster fra 200 baht.
    En pils koster 50-70 kroner i Norge. En pils i Thailand koster fra 50-70 baht.

Jeg synes du bør regne ca 1000 baht pr.dag i snitt - ltt penger til hygge, litt shopping, og kanskje en tur til Bangkok et par ganger.
    Da lander vi på 30.000 baht pr. mnd og det tilsvarer ca 5000 NOK.

Senior Medlem Array NorThai sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Kosumpisai, Maha Sarakam

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av bigbills Vis innlegg
    Hvor mye må jeg regne med å bruke pr mnd(4-5 mnd) til livsopphold pr mnd?.
    Leilighet/strøm har jeg oversikt på men jeg tenker mat-drikke osv, dog ikke flatfyll men gjerne 2 -3 gå ut kvelder pr uke + minst ett måltid på resturant pr dag.
    Noen tips?
    Jeg har laert meg aa begynne med aa oppfore meg som jeg gjor i Norge.
    Skal jeg ut paa byen en kveld, saa starter jeg med noen pils hjemme med god musikk, ett forspiel om du vil.

Gamle uvaner som det aa spandere pils og drinker paa alle man snakker med har for lengst forsvunnet, noe blir det, men som sagt det har begrenset seg.
    Man er ikke gjerrig for det, man er fornuftig.

Maten handler vi i butikken som hjemme og tilbereder den hjemme paa kjokkenet. Selvfolgelig saa spiser vi ogsaa ute iblant, gjerne 2-3 ganger i uken, men man blir lei av det ogsaa, kos aa lage det til hjemme ogsaa.

Jeg regner 1000 baht pr. dag for oss to, da har vi det veldig bra.

OG VELDIG BRA VAR DET AA VAERE TILBAKE I LOS

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av NorThai Vis innlegg
    Jeg regner 1000 baht pr. dag for oss to, da har vi det veldig bra.

OG VELDIG BRA VAR DET AA VAERE TILBAKE I LOS
    Enig, akkurat det samme som vi bruker.

Hey, godt å se at reisen gikk bra og at du er vel på plass. Kos dere

Senior Medlem Array Airbusfan sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Trøndelag / Pattaya/Jomtien

Standard

Pattaya er en av de biligste plassene å feriere.
    Noen dager går det knapt penger og noen dager bærer det ive)
    Hvis man spiser Thaimat kommer man langt med 200 baht på en fin middag.
    Utenlands mat kommer fort opp i 500 baht hvis man ønsker det.

Regner med vår Pattaya elsker Nifl kommer med resepten i løpet av kvelden

Standard

På vår fireukers FAMILIETUR til Pattaya, der vi for så vidt hverken sparte eller fråtset, og inkl en 4 dagers tur til Angkor i Cambodia, litt masse shopping på mor og jentungen på 12 i byen, far drakk øl etter fattig evne med begge hender, innom Noong Nooch, Tiger Zoo, Ko Larn små bilturer rundt omkring i nærområdet m.a. til Baan Saray og Golden Buddha.

Etter opptelling ligger familieregnskapet (sam khun) på rundt 600 kr pr dag. Men som sagt vi kunne klart oss med langt mindre, og selvføgelig også brukt langt mer.

Vi trivdes godt i Pattaya/Jomtien vi... Vi skjønner vel ikke bedre eller er muligens skrudd sammen på feil måte jf annen tråd i forumet!
    w

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av wizard Vis innlegg
    På vår fireukers FAMILIETUR til Pattaya, der vi for så vidt hverken sparte eller fråtset, og inkl en 4 dagers tur til Angkor i Cambodia, litt masse shopping på mor og jentungen på 12 i byen, far drakk øl etter fattig evne med begge hender, innom Noong Nooch, Tiger Zoo, Ko Larn små bilturer rundt omkring i nærområdet m.a. til Baan Saray og Golden Buddha.

Etter opptelling ligger familieregnskapet (sam khun) på rundt 600 kr pr dag. Men som sagt vi kunne klart oss med langt mindre, og selvføgelig også brukt langt mer.

Vi trivdes godt i Pattaya/Jomtien vi... Vi skjønner vel ikke bedre eller er muligens skrudd sammen på feil måte jf annen tråd i forumet!
    w

Neida..dere er ikke skrudd sammen feil..bare Nifl som er litt pirkete og ikke liker barer med damer i..ikke noe verre

Jeg har ikke vært på Tiger Zoo enda så det må prøves..

Senior Medlem Array NorThai sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Kosumpisai, Maha Sarakam

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Airbusfan Vis innlegg
    Neida..dere er ikke skrudd sammen feil..bare Nifl som er litt pirkete og ikke liker barer med damer i..ikke noe verre

Jeg har ikke vært på Tiger Zoo enda så det må prøves..
    Tiger Zoo kan anbefales Airbus...

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av NorThai Vis innlegg
    Tiger Zoo kan anbefales Airbus...
    Ser ikke Nifl anbefaler det så jeg er ikke sikker

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Bookmarks