Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Senior Medlem Array NorThai sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Kosumpisai, Maha Sarakam

Standard Phi Mai Historical Park, Korat

Phi Mai Historical Park, Korat

Som dem aller fleste vet, så er de asiatiske landene rik på kulturelle ting, og Thailand er ikke noe unntak. PhiMai History Park finner man en liten times kjøretur nord for byen Nakhon Ratchasima (Korat).
    Phi Mai Historical Park er vel den mest berømte attraksjonen her i provinsen, og er den største og mest viktigste Khmer historiske plassen i Thailand.

For flere bilder av templet, så finner dere dem på hjemmesiden min. Håper dere liker bildene. http://www.northai.net/2009/phimai.html

Medlem Array
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    møre og romsdal.

Standard

Hei, fine bilder det northai. Jeg har også vert i noen tempel i thailand. Jeg og dama, og hennes mor og far, kjørte kanske mange mil fra khon kaen i nordlig retning, til et stort tempel, nå hugser jeg ikke stedet, men det låg på en åskam, kanske høyt.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av NorThai Vis innlegg
    Phi Mai Historical Park, Korat

Som dem aller fleste vet, så er de asiatiske landene rik på kulturelle ting, og Thailand er ikke noe unntak. PhiMai History Park finner man en liten times kjøretur nord for byen Nakhon Ratchasima (Korat).
    Phi Mai Historical Park er vel den mest berømte attraksjonen her i provinsen, og er den største og mest viktigste Khmer historiske plassen i Thailand.

For flere bilder av templet, så finner dere dem på hjemmesiden min. Håper dere liker bildene. http://www.northai.net/2009/phimai.html

Ja Phi Mai er flott og vel verdt et besøk, men vil nå påstå at Phanom Rung i Buriram provinsen er både større og flottere hva Khmer monumneter i Thailand angår.

http://www.thaitravel.info/Phanomrung/
    En side om visum til Norge og Thailand
    http://visatonorway.wordpress.com/

Medlem Array Bull66 sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    Skjervøy, Skjervøy kommune, Troms
    Blogginnlegg
    1

Standard

Det var kjempefine bilder...hyggelig å følge med på dine ferder rundt i Thailand

Standard

Neste år drar jeg ditt northai takk Hvor langt er det fra udon thani til korat med bil?

Medlem Array ronord sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Tolga, Hedmark, Norway

Standard

]Ja Phi Mai er flott og vel verdt et besøk, men vil nå påstå at Phanom Rung i Buriram provinsen er både større og flottere hva Khmer monumneter i Thailand angår.

http://www.thaitravel.info/Phanomrung/[/QUOTE]

Enig med PakWan her. Phanom Rung i Buriram er også vel verd en tur. Meget velholt/restaurert tempel i gigaklassen. Tenkte mye når jeg gikk der på fjellkjeden hvor templet lå, på hvordan i all verden de har måtte slitt - de folka som bygde dette templet. Var da like mye stein her som i de Egyptiske pyramider. Buriram ligger jo ikke like sentralt som Korat, men begge er verd turen. Må jo trimme litt innimellom også, og da kan slike pærler av noen gamle byggverk bidra litt.

Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Kosumpisai, Maha Sarakam

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kennedy75 Vis innlegg
    Neste år drar jeg ditt northai takk Hvor langt er det fra udon thani til korat med bil?
    Jeg ville nok ha beregnet 4 timer, inkl. ett lite måltid og en kald brus

Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Kosumpisai, Maha Sarakam

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bull66 Vis innlegg
    Det var kjempefine bilder...hyggelig å følge med på dine ferder rundt i Thailand
    Kjempe mange takk for det Bull66

Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Kosumpisai, Maha Sarakam

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ronord Vis innlegg
    ]Ja Phi Mai er flott og vel verdt et besøk, men vil nå påstå at Phanom Rung i Buriram provinsen er både større og flottere hva Khmer monumneter i Thailand angår.

http://www.thaitravel.info/Phanomrung/
    Enig med PakWan her. Phanom Rung i Buriram er også vel verd en tur. Meget velholt/restaurert tempel i gigaklassen. Tenkte mye når jeg gikk der på fjellkjeden hvor templet lå, på hvordan i all verden de har måtte slitt - de folka som bygde dette templet. Var da like mye stein her som i de Egyptiske pyramider. Buriram ligger jo ikke like sentralt som Korat, men begge er verd turen. Må jo trimme litt innimellom også, og da kan slike pærler av noen gamle byggverk bidra litt.[/QUOTE]

Takker både deg Ronord og PakWan for tipset, skal absolutt ha det i tankene på neste tur sør over, det blir nok en liten tur før jeg vender nesen hjemover til Norge.
    Vi har også hatt oss en tur ned til Kho Samui hvor vi tilbrakte en liten uke. Flott kjøretur.

Medlem Array oms1970 sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2006
    Sted
    Fosneng/Ban Prenang

Standard

Kjempe... jeg var der i 2005 i tillegg til "Banyab tree park" - en "sump" lands område som var igjen etter at en dronning hadde fredet parken påbegynnelsen av 1900 tallet...
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder
    No Problem, Never problem if you dont make it by your self as: Intet er ummulig, det ummulige tar bare litt lengre tid.....

Lignende tråder

1. Reise bangkok>phi phi øyene
    Av jonniii in forum Provinsene i sentrale Thailand
    Svar: 7
    Siste innlegg: 22-05-2009, 22:58
  2. Hoteller - Karon Beach - Krabi - Phi Phi
    Av jbigseth in forum Hoteller i Sør-Thailand
    Svar: 1
    Siste innlegg: 11-12-2008, 13:05
  3. Nå kan man fly: BKK - Korat - Chieng Mai - Chieng Rai
    Av ganesha in forum Flyselskaper/charter/flyplasser
    Svar: 0
    Siste innlegg: 27-04-2008, 10:05
  4. seasands karon, holliday inn Phi phi
    Av bippe in forum Reise med barn
    Svar: 2
    Siste innlegg: 11-01-2008, 21:41
  5. Ny båtulykke melleom Krabi og Phi Phi?
    Av NorThai in forum Diverse
    Svar: 2
    Siste innlegg: 24-08-2007, 09:33

Bookmarks

Regler for innlegg