Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Viser resultater 1 til 8 av 8

Standard Hva skal man gjøre i Korat?

Hei igjen,

bare noen dager til jeg skal til Korat å treffe familien til dama nu, så da blir det noen uker oppe i Korat.

Aldri vært der før, men sett og lest mye på nett.
    Men har liksom aldri fått informasjon fra norsk øyne. Noen som har vært der oppe og har gode råd og tips om hva man kan gjøre?
    Kanskje noe gode puber, restauranter, shopping, badeland osv.
    Har selvsagt lest om den parken og Golden gate eller hva det hete.

Vet at det ikke akkurat er en turist by, så det er vell begrenset med vestlige fasiliteter.

Standard

Har bare passert forbi Korat noen ganger med buss....Men etter hva jeg forstår er det vel ett visst expatmiljø der,så det skulle vel være mulig å finne seg en pub
    Eller så kan jeg anbefale et par dager i nasjonalparken Khao Yai som ikke ligger så langt i fra Korat.
    Men bor dama di i selve byen Korat? For Korat kan jo være ett vidt begrep,kan jo være att dama di kommer fra en mindre landsby et stykke utenfor Korat og da kan det jo være litt mindre og finne på....

Standard

Aner ikke. Har vært der noen ganger, men da bare for å shoppe på "The Mall", et enormt kjøpesenter, og ordne med utvidlese av visumet mitt.

Men korat har et godt expatmiljø. Ta en kikk på dette forumet:

http://koratfarang.com/board/index.php

De kan nok gi råd om hva som rører seg i den byen.
    En side om visum til Norge og Thailand
    http://visatonorway.wordpress.com/

Standard

Takk skal dere ha begge to, dame bor i selve Korat. Skal sjekke den siden med expater, man må jo høre med ekspertene

Medlem Array olek sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Romerike

Standard

Fant et svenskspråklig Korat/Isan-forum for en tid tilbake. Er ikke så stor aktivitet der, men kanskje du finner noe interessant likevel?

http://korat.forum24.se/

Medlem Array
    Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Phanathnikhom

Standard

Koselig i Korat og nær andre steder og besøke.Phimai ca.50 km.nord er bra med utlenninger også norske.Surin har norsk restaurant Oazes ved bussterminal,så du finner mye ok og reise litt rundt
    mvh.

Standard

Hei.
    Har vert i Korat mange ganger. Der ett stort kjøpesenter der, drøssevis av butikker der. På utsiden ae der ett badeland. Men vit att der kan være to priser der. En for thaier og en for faranger. Som deg og meg. Vær spesielt oppmerksom i gullbutikker. Ingen priser der, bestemmer en seg for noe, blir en gullvekt satt fram, og da kommer prisen. Mat er ok. Touristkontor finner det beste.

Medlem Array walkman sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Sted
    Alle Byers Mor

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av lehaukaas Vis innlegg
    Hei.
    Har vert i Korat mange ganger. Der ett stort kjøpesenter der, drøssevis av butikker der. På utsiden ae der ett badeland. Men vit att der kan være to priser der. En for thaier og en for faranger. Som deg og meg. Vær spesielt oppmerksom i gullbutikker. Ingen priser der, bestemmer en seg for noe, blir en gullvekt satt fram, og da kommer prisen. Mat er ok. Touristkontor finner det beste.

Det med gullprisene er feil. På The Mall i gullbutikkene er gullprisen slått opp.
    Forøvrig kan man følge med prisene her:

http://www.goldpricethai.com/

Prisen er for 1 baht gull

Lignende tråder

1. Hva betaler man en barnepasser
    Av aina in forum Barnepass/guide
    Svar: 21
    Siste innlegg: 29-11-2009, 08:14
  2. Hva drikker man før under og etter maten ?
    Av førstereis in forum Restauranter, spisesteder og Thaimat
    Svar: 27
    Siste innlegg: 23-11-2008, 20:53
  3. Nå kan man fly: BKK - Korat - Chieng Mai - Chieng Rai
    Av ganesha in forum Flyselskaper/charter/flyplasser
    Svar: 0
    Siste innlegg: 27-04-2008, 10:05
  4. Hva kan vi gjøre med TF?
    Av NorThai in forum Diverse
    Svar: 20
    Siste innlegg: 22-08-2007, 18:18
  5. Svar: 30