Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Viser resultater 1 til 5 av 5

Standard Fjelltur til Doi Inthanon

Hei til alle sammen! Jeg er ny på forumet og skal til Thailand i påskeferien.
    Er det noen som har vært på fjelltur i Chiang Mai- området? Er det isåfall å annbefale? Jeg og dama vurderer å bestige Thailands høyeste fjell- Doi Inthanon.

Håper det er noe som kan fortelle lit

Standard

Har vært på biltur opp i fjellet nær Chiang Mai, nærmere bestemt til landsbyen Ban Mong Doipui (tror jeg det heter). Det er eneste fjellturen jeg har hatt.

Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Orkdal
    Blogginnlegg
    4

Standard

Jeg har vært flere ganger i Chiang Mai og området rundt, men desverre har ikke planene om en tur opp på Doi Inthanon blitt virkeligjort ennå. Tror absolutt det er verdt å ta turen til toppen av Thailands høyeste fjell, på 2565 meter over havet.
    Det tar ca en og en halv time med bil fra Chiang Mai dit. Fjelltoppen har en unik samling av flora. Spesielt skal det være med en del sjeldne arter av rhododendron der. De skal være et flott skue når de blomstrer. Dette er det eneste stedet i Thailand du finner Rhododendron delavayi.

Du får også leid bungalower dersom du ønsker å overnatte. Les mere
    Doi Inthanon National park

Medlem Array
    Ble medlem
    Apr 2009
    Sted
    Kristiansand

Standard

Turen er verdt å anbefale. Jeg var der oppe i september 09. Tok en slik organisert dagstur fra hotellet, med minibuss, der vi bla var innom Napamaytanidol Chedi (twin Chedi) og Wachiratharn Waterfall. Fuktig og svært frodig der oppe. Vi hadde 16 grader men et par dager før så hadde det vart nede i 9 (ta med jakke). Fjellet bestiges med bil... med med de bratte veiene de har så kan man jo bli svett bare av det, hehe. Blomstringen er vist på topp nå nov/des/jan...

Moderator Array
    Ble medlem
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet

Standard

Noen som vet om det er mulig å ta vandreturer på/rundt dette fjellet. Å kjøre bil til toppen er jo litt kjipt, kunne tenke meg en liten gåtur, om så bare 4-5 km ?

Lignende tråder

1. Doi suitep og Hilltriebs
    Av johnny67 in forum Chiang Mai
    Svar: 17
    Siste innlegg: 01-06-2009, 22:22
  2. Wat Phrathat Doi Suthep, Chiang Mai
    Av NorThai in forum Chiang Mai
    Svar: 1
    Siste innlegg: 06-02-2009, 19:32

Bookmarks

Regler for innlegg