Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 49
    Sangthip
    Gjest

Standard Thailandske ambassaden i Oslo

Har nettopp besøkt den thailandske ambassaden i Oslo for å ordne med non-immigrant visa.Det er stor pågang på ambassaden, sett av minimum 1 uke dersom du søker om turistvisum osv.Det er tydelig at strømmen av reisende fra Norge er i vekst, tidligere har jeg aldri ventet mer enn 2-3 dager på å få innvilget søknader om visum.

Standard

Turist visum er for di som ønsker å opphoilde seg lengre enn 3 mnd ?

Medlem Array Surin sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Noraformånen

Standard

Når en sender pass til den Thailandske ambasadde i Oslo for å få VISUM må en regne 10 arbeids dager.
    Å etter min er faring går det også det.. Da sender jeg i rek sending i posten.
    Husk:Visum må alle som skal være der lenger en 30 dager ha.

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Noraformånen

Standard

Jeg hadde en dårlig opplevelse med den Thailandske Ambassade her på Torsdagen.
    På mandag sente jeg mitt i guttungens pass for å få utsted Visum til Thailand.
    Jeg gjorde som jeg pleier å gjøre fylle ut søknaden la passa, to bilder av jeg å guttungen i en konvolutt og 400 kr. Sente så den rekommandert til Ambassaden.
    Men på Torsdagen ringte det en representant fra Ambassaden til min kone og sa at jeg hadde sent 400 kr for lite.
    Da jeg ikke kunne forstå dette. Tok jeg så kontakt på fredag med Ambassaden. Å da jeg endelig kom fram forklarte jeg hva det gjaldt.
    Representanten kunne eller ville ikke snakke med meg, hun ikke forsto hva jeg ville. Spurte etter min kone. Måtte da bare legge på i uforretta sak.
    Da jeg var på jobb ringte jeg min kone og fortalte hva som hadde skjedd. Hun ringte da opp igjen til Ambassaden .Da var plutslig beløpet blitt 200 kr.
    Men jeg er 100 % sikker på at jeg har sent 400.kr i den rekommanderte sendingen til Ambassaden.
    Men det kom vi ingen veg med, å jeg måtte da etter sende 200 kr for å få utsted visum.
    Men for nå bare håpe at dette går greit.

Standard

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Noraformånen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Surin
    Jeg hadde en dårlig opplevelse med den Thailandske Ambassade her på Torsdagen.
    På mandag sente jeg mitt i guttungens pass for å få utsted Visum til Thailand.
    Jeg gjorde som jeg pleier å gjøre fylle ut søknaden la passa, to bilder av jeg å guttungen i en konvolutt og 400 kr. Sente så den rekommandert til Ambassaden.
    Men på Torsdagen ringte det en representant fra Ambassaden til min kone og sa at jeg hadde sent 400 kr for lite.
    Da jeg ikke kunne forstå dette. Tok jeg så kontakt på fredag med Ambassaden. Å da jeg endelig kom fram forklarte jeg hva det gjaldt.
    Representanten kunne eller ville ikke snakke med meg, hun ikke forsto hva jeg ville. Spurte etter min kone. Måtte da bare legge på i uforretta sak.
    Da jeg var på jobb ringte jeg min kone og fortalte hva som hadde skjedd. Hun ringte da opp igjen til Ambassaden .Da var plutslig beløpet blitt 200 kr.
    Men jeg er 100 % sikker på at jeg har sent 400.kr i den rekommanderte sendingen til Ambassaden.
    Men det kom vi ingen veg med, å jeg måtte da etter sende 200 kr for å få utsted visum.
    Men for nå bare håpe at dette går greit.
    Jeg snakket med ei som min kone er tante til som skal oppholde seg over lengre tid i Vietnam, Laos, Kambodsja og Thailand i dag. Å hun hadde da søkt om visum til disse landa.
    Alle dei andre landa var problemfritt, men hun fikk trøbbel med den Thailandske Ambassade.
    Å hun hadde opplevd det samme som meg. Men hun sa at da fikk hun komme in, å dem ga seg med det samme da.. Å hun snakker meget gått engelsk og behersker Thai brukbart. Så her var det i alle fall ikke språk problemer.
    Ser ut som dem har liten service innstilte der.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bent
    Turist visum er for di som ønsker å opphoilde seg lengre enn 3 mnd ?
    Lengre enn 30 dager :lol:

Medlem Array
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Fredrikstad

Standard

Jeg reiser den 13 jan. og blir for første gang lenger enn 30dg.
    Når jeg skal søke visum for 60dg. trenger jeg noe søknadsskjema eller holder det å sende pass,kopi av bilett,to bilder og 200kr.
    Sender rek. selvølgelig.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sisaket
    Når jeg skal søke visum for 60dg. trenger jeg noe søknadsskjema eller holder det å sende pass,kopi av bilett,to bilder og 200kr.
    Sender rek. selvølgelig.

Du MÅ fylle ut søknadskjema! Tror det skal ligge skjema til utskriving her på forumet som du kan laste ned .

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Noraformånen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sisaket
    Sender rek. selvølgelig.

Har du anledning så reis in til Ambassaden dem folka der ville ikke jeg sent 5 øre til i en konvolutt!

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Bookmarks

Regler for innlegg