Thaiportalen - Forum - powered by Thaiportalen.no - reiseforum for Thailand
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 34

Standard Den norske ambassade i Bangkok

Hi,
    Vær obs på nye rutiner for visumsøknader ved ambassaden fra 1.juni i år!
    http://www.emb-norway.or.th/visas/NyeRutiner.htm

Man kan undre seg over at ambassaden ikke setter inn flere ressurser når økninger er så stor i søknader?! :?
    Experience is something you don't get until just after you need it

Smile raskt og servicevennlig

Da har vi gjennomgått alt..fra en haug med dokumenter, bilder og mailer som min forlovede leverte til ambassaden...hun har gjort en helt utrolig "jobb" mens jeg satt i Norge og var fortvilet over ikke kunne hjelpe.
    Men fra ambassadens side har jeg bare en ting å si; fantastisk service og hjelpsomhet...de til og med ringte min forlovede for å informere henne om hva hun måtte gjøre etter første gangs bomtur.
    Da alle dokumenter var inntakt...tok det fire (4) dager....da hadde hun visa..tusen takk til ambassaden:-)

Mandag 19.03.2012 møter jeg henne på Gardermoen, og vi får tre mnd. sammen i Norge før vi reiser til Thailand ...der blir det bryllupp i Juni...aldri vert mere lykkelig i mitt liv....takk min elskede for den kjærlighet du viser meg

Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Snillfjord
    Blogginnlegg
    4

Standard

Det var flott å høre. Gratulerer. Godt å høre at ambassaden virkelig gjør sitt beste for å gi god service. Det har ikke alltid vært sånn.

Moderator Array
    Ble medlem
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet

Standard

Har bare gode erfaringer med abassaden og søkesenteret på Amarin. De er imøtekommende og mye mer serviceinnstillt enn man skulle tro ut fra ryktene. Du får en travel helg da nalo med å klargjøre heimen for fint besøk :-)

Standard Takker

Ja, jeg skal gjøre kåken klar til hun kommer...etter mange år singel har denne jenta gitt meg en kjærlighet jeg aldri kunne drømt om.
    Hennes først tur utenfor Thailand noensinne...:-)

Moderator Array
    Ble medlem
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet

Standard

Det er godt med skikkelig tid sammen, og hyggelig å kunne vise frem norge og dele gode opplevelser.
    Min kjære var her fra okt-januar og det var utrolig fint. Vi gjorde ikke noen spektakulære ting, reiste ikke mer enn i nærområdet og en tur til Oslo.
    Men alt ble satt veldig pris på likevel. Det er de små tingene som er viktig i livet.
    Etter 3 måneder i vinteren konkluderte hun med at her kunne hun bo...... vi gifter oss i april :-)

Det sies mange er bekymret for kulda, men det taklet madammen helt fint, men dama di slipper vel unna den værste vinteren nå.....

Håper hun får en problemfri flytur da (siden det er første gang utenlands), at dere får en fin tid og at hun trives her :-)

Standard 3 uker

Sitat Opprinnelig skrevet av SanukMak Vis innlegg
    Det er godt med skikkelig tid sammen, og hyggelig å kunne vise frem norge og dele gode opplevelser.
    Min kjære var her fra okt-januar og det var utrolig fint. Vi gjorde ikke noen spektakulære ting, reiste ikke mer enn i nærområdet og en tur til Oslo.
    Men alt ble satt veldig pris på likevel. Det er de små tingene som er viktig i livet.
    Etter 3 måneder i vinteren konkluderte hun med at her kunne hun bo...... vi gifter oss i april :-)

Det sies mange er bekymret for kulda, men det taklet madammen helt fint, men dama di slipper vel unna den værste vinteren nå.....

Håper hun får en problemfri flytur da (siden det er første gang utenlands), at dere får en fin tid og at hun trives her :-)
    hei og takk til dere.
    Flyturen gikk stortsett greit, siden hun fikk hjelp av ei annen dame fra Thailand som kom med samme fly. Nå har hun hvert her i 3 uker..hun trives og spis mye fisk:-) sammen med meg...utrolig herlig at hun liker maten jeg lager...dette er så fantastisk at jeg tror ennå jeg drømmer. Vi gifter oss 22 juni i hennes hjemby Korat.
    Lykke til SanuMak..når vi er gift blir jobben å kmme sammen igjen raskest mulig her i Norge..her skal vi jobbe 3-5 år...da blir det Thailand for godft..Ha ei fin påske alle.

Standard

Hallo!
    Endeliiiiiig...vi er gifte...jeg fikk min vidunderlige kvinne
    Ble gift 22.06.2012 feiringen sammen med hennes familie var i går. Ikke alle kunne komme, men et flott kveld med middag på resturant. Nå skal det søkes om 7-dagers visa for å få henne med meg hjem. Om vi bare viste at vi kunne fått familiegjenforening raskt...før tilbaketuren til Norge...ville hun søkt på den.
    Men om vi må vente, vil vi vente sammen i Norge.

Ha en fin dag hvor dere enn er..:-)

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nalo Vis innlegg
    Hallo!
    Endeliiiiiig...vi er gifte...jeg fikk min vidunderlige kvinne
    Ble gift 22.06.2012 feiringen sammen med hennes familie var i går. Ikke alle kunne komme, men et flott kveld med middag på resturant. Nå skal det søkes om 7-dagers visa for å få henne med meg hjem. Om vi bare viste at vi kunne fått familiegjenforening raskt...før tilbaketuren til Norge...ville hun søkt på den.
    Men om vi må vente, vil vi vente sammen i Norge.

Ha en fin dag hvor dere enn er..:-)
    så bra da,husk det dere for ikke begge deller enten for dere 7 dager visa,famgj er bet til opptil 3 til 4 mnd, hvis jeg ikke tar feil så må hun ned å søke fra thailand

ps er ikke så enkelt som du sier her gitt dere for ikke to ting, bare en ting

Administrator Array Andaman sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Snillfjord
    Blogginnlegg
    4

Standard

Gratulerer nalo! Søknad om familiegjenforening skal skje fra Thailand ja, hun må vente på at søknaden om 7-dagers er ferdig behandlet. Saksbehandlingstiden er ca 4 uker.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Bookmarks

Regler for innlegg