Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

jah, helgen er kommet..

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
    Du skal være takknemlig for at vi har politikere som er i stand til å se ut over sin egen nasetipp. Norge blir sett opp til av de fleste demokratiske land i verden. Norge er med på å minske hat og spenning mellom folk over hele verden. Nordmenn som folk er ikke krigerske, men løsningsorienterte i forhold til konflikter. Men også i Norge finner man de som ikke forstår at vi lever på samme jordklode, og at vi må respektere alle uansett hudfarge og religion. Å fordømme et helt folk på grunn av religion fører bare galt avsted. Innvandringen til Norge er svært liten.

Norge er et av verdens rikeste land, det er bare rett og rimelig at vi skal være med og ta vårt ansvar ved kriser i andre land. I etterkrigstiden var det et begrep som het solidaritet, det er fremmedord for Frp.
    Frp spiller på det primitive i folk, de er konfliktskapende. Kanskje kan denne tradgedien føre til at folk våkner og bruker stemmeseddelen med fornuft ved kommunevalget.
    du lever i en illusjon om du tror vi har visjonære politikere. de er alle som en politiske broilere som aldri har gjort et dagsverk utover politikk.

svar på dette : mener du at frp ene og alene er skyld i motstanden mot innvandring, og spesielt muslimsk innvandring? du tror ikke mange lever i en annen virkelighet enn den du prediker? tror du frp kan få etniske nordmenn til å rømme steder som groruddalen, eller er det fordi de ikke liker det hjemstedet har blitt til?
    det er denne marginaliseringen, demoniseringen, uthengingen av dem som vil ha en seriøs politikk på området.

det omtales som ekstremt å ville begrense innvandring, mens det ikke er ekstremt å ville ha tilnærmet fri innvandring... jeg vet ikke om det stemmer, men så i en nettavis at ABB var utsatt for rundt 10 episeoder med innvandrere, men det har da ingen innvirkning på ham, mens frp derimot har stor innvirkning.
    det er noe som skurrer ved ressonnementet ditt. folk fortjener å bli tatt på alvor når de ser seg nødt til å flytte pga at de ikke kjenner seg igjen i nabolaget. jeg flyttet selv nylig av samme grunn. jeg har ikke opplevd noe selv, men skolen der jeg bodde har store problemer.

bare for å klargjøre mitt standpunkt. ABB er et svin, et svin som har angrepet demokrati, ytringsfrihet og slaktet uskyldige mennesker. når det er sagt så skal ikke hans handlinger sinnsyke handlinger ødelegge for en strengt nødvendig debatt om innvandring.

Kommentar

• Beklager mpr, men jeg ønsker ikke å si mere om denne saken enn det jeg har gjort. Dersom andre vil diskutere på saklig grunnlag må de gjerne gjøre det. Etter mitt syn har ikke Frp noe positivt å bidra med til det norske samfunnet på noen områder.

Kommentar

• Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
        Beklager mpr, men jeg ønsker ikke å si mere om denne saken enn det jeg har gjort. Dersom andre vil diskutere på saklig grunnlag må de gjerne gjøre det. Etter mitt syn har ikke Frp noe positivt å bidra med til det norske samfunnet på noen områder.
        vel...dette berømte oljefondet vårt som sitter til knes i bla greske statsobligasjoner vil de jo selge seg ned i og heller satse på infrastruktur her på berget. det er en av sakene jeg er dønn enig med dem i...mye annet og, men jeg er ingen frp-mann så det er sagt. men per dags dato ser jeg ikke noe alternativ. jeg har hatet EU og Schengen siden jeg var 5 år, og der klarer de jo ikke å ta stilling engang, så det er mye rart med det partiet. men å legge skylden for denne såkalte fremmedfrykten enkelte mener florerer er jeg ikke med på.

Kommentar

• Empati mpr - empati. Ser litt i det du skriver at det er en mangelvare hos deg og jeg vet at det er mangelvare i partiet du ser som eneste redning. Du er nok litt for svart/hvit i harddisken tror jeg.

Kommentar

• Opprinnelig skrevet av ronord Vis innlegg
            Empati mpr - empati. Ser litt i det du skriver at det er en mangelvare hos deg og jeg vet at det er mangelvare i partiet du ser som eneste redning. Du er nok litt for svart/hvit i harddisken tror jeg.
            empati med hvem? hvem er det jeg mangler empati mot?

Kommentar

• Har i grunn ikke tid til å gå så dypt inn i denne materien nå, men ut av ha du har skrevet om dette emnet hittil ser det ut til at det er ei "lita" sperre mot enkelte medmennesker. Tror verden blir bedre med noe mer empati.

Kommentar

Har i grunn ikke tid til å gå så dypt inn i denne materien nå, men ut av ha du har skrevet om dette emnet hittil ser det ut til at det er ei "lita" sperre mot enkelte medmennesker. Tror verden blir bedre med noe mer empati.
                Lett å lage merkelapper på folk, verre å vise til årsaken for merkelappen din. det tar deg 5 minutter å henvise til min manglende empati, men du har ikke tid.
                Last edited by Andaman; 30-07-2011, 12:58. Årsak: språkbruk i strid med forumreglene

Kommentar

• Om du tar på deg et par andre briller og leser bitte bitte litt igjennom hva du har skrevet om denne saken til nå, kansje du forstår hva jeg mener.

Kommentar

Om du tar på deg et par andre briller og leser bitte bitte litt igjennom hva du har skrevet om denne saken til nå, kansje du forstår hva jeg mener.
                    nei, du kan ta deg fem minutter til å fortelle meg hvorfor du hevder jeg ikke har empati. det er du som slenger ut beskyldninger, ikke jeg.

Kommentar

• I norge har vi demokrati i valgøyeblikket, men politikken oppererer inne på et lukket rom hvor alt utenfor blir oppfattet som støy.

Hvorfor er det slik at det er mange som ikke ønsker at folk med andre fenotyper enn oss skal få komme til landet? Og at dette spesielt gjelder fenotypen for mørkere hud. Vi oppnår en større variasjon i populasjonens genlager og er vi da redde for at våre gener ikke skal bli overført videre til F1, F2, …, Fn generasjonene?

Om vi skal være så kritiske at vi skal selektere folk som kommer til landet på bakgrunn av hva det er de tenker i tillegg til hvilken fenotype deres gener uttrykker blir det veldig komplisert. Problemet jeg ser i religion er at mennesker som betror seg til en religion ofte er så trangsynte, smalsynte #"$"$ at de ikke klarer å oppfatte verden med noen andres ideer. Religion er business, islam er business. Islam mener verden skal bli et godt sted når alle betror seg til religionen og de som har utviklet religionen husker på og si at de som betror seg til Kristendommen tar feil og det er Islam som er det mest korrekte i universet. Folk uten utdanning, uten peiling på biololgi, matematikk osv. finner svaret på sannheten om verden i religionen fordi de forstår at det er guds vilje og kan derfor henvise alle essensielle problemer til gud…

Hvorfor har ikke kinesiske politkere vært så glade i norge de siste månedene?
                      Last edited by namkeng; 31-07-2011, 11:10. Årsak: Jeg har det travelt med å flytte

Kommentar

• Opprinnelig skrevet av mpr Vis innlegg
                        hva skjera? her skjer null...:>
                        ikke helg, men kanskje det er det her..?

Kommentar

Working...
                        X