Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fyre med ved eller pellets

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

Opprinnelig skrevet av SanukMak Vis innlegg
    Jeg tør ikke det for hevnen kan fort bli at hun hiver meg ut i varmen i Thailand......
    Er du ironisk eller er det jeg som sto opp for tidlig tro
    Sawadee kap

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Bonavar Vis innlegg
      Er du ironisk eller er det jeg som sto opp for tidlig tro
      He he
      Jeg fikk bare en assiasjon til mitt forhold til heten i Thailand.
      Er glad i varme, men når det kryper over 40 grader begynner avhengigheten min av jevnlig tilførsel av air condition å bli svært så åpenbar.
      Hadde kona frarøvet meg muligheten til litt kunstig avkjøling over tid ville det nok vært like ille for meg som det ville være for henne å være for lenge ute i kulda....

Kommentar

Vi har veden stablet utendørs og bærer inn etterhvert som vi har behov for fyring. Får du gratis ved eller billig ved til rundt 1000kr favna, har du et fint supplement til strøm. Vi bruker både strøm og ved samtidig. Varmepumpe med temp.styrt innetemp og fyrer samtidig litt i ovnen,særlig litt utpå ettermiddagen. Men om det er lønnsomt med ved el.pellets el.strøm, er vanskelig å beregne,egentlig. Har sett utrolig mange regnestk på det. Vi bor i Finnmark,og vi har innlandstemp om vinteren. Dvs kaldt og tørt. Fam.vår har gratis ved,dvs ved fra egen teig,så vi trenger ikke kjøpe den. Varmepumpa installerte vi samtidig som vi etterisolerte vegger/tak og skiftet t nye vinduer i et 70-talls hus. Den installasjonen gjorde vi mest for å få jevn varme. Funker som bare det!!

Kommentar

Gratis ved gjør iallefall regnestykket mye bedre

Kommentar

Ja,ikke sant! Og så varm man blir av jobbinga i prosessen med å omdanne trær til fyringsved!!

Kommentar

ja det er en møysommelig prosess som varmer igjen og igjen

Kommentar

Working...
              X