Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Stekepanne som bøyer seg ??

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Stekepanne som bøyer seg ??

Kjøpte meg ny stekepanne på for kort tid siden. Nå er den bulete altså ikke flat lenger. Veldig frustrerende å bruke til matlaging nå. Noen som vet hvorfor ?

Takk !!
    Sawadee kap

Jeg vet ikke hvor de bøyer seg, jeg vet bare at min gamle gjorde det samme og at jeg batelte altfor lite for den.....

Kommentar

Opprinnelig skrevet av SanukMak Vis innlegg
      Jeg vet ikke hvor de bøyer seg, jeg vet bare at min gamle gjorde det samme og at jeg batelte altfor lite for den.....
      Du sier noe der,,... Må nok investere i en dyrere,. Jeg liker dem tunge støpejerns pannene. Men kona klarer vell ikke å holde/bruke den med en hånd
      Sawadee kap

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Bonavar Vis innlegg
        Du sier noe der,,... Må nok investere i en dyrere,. Jeg liker dem tunge støpejerns pannene. Men kona klarer vell ikke å holde/bruke den med en hånd
        Kjerringa har ødelagt flere stekepanner her i huset, hun får ikke lov til å bruke annet enn ei gammal støpejernpanne nå.... Det er ikke særlig tap da, lage mat det kan hun og de fleste thaier ikke. Har du for sterk varme på ei stekepanne med tynt gods vil den bli rund i bunn, har du ei veldig varm stekepanne og skyller den under springen blir den enda fortere rund...

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Loong Vis innlegg
          Kjerringa har ødelagt flere stekepanner her i huset, hun får ikke lov til å bruke annet enn ei gammal støpejernpanne nå.... Det er ikke særlig tap da, lage mat det kan hun og de fleste thaier ikke. Har du for sterk varme på ei stekepanne med tynt gods vil den bli rund i bunn, har du ei veldig varm stekepanne og skyller den under springen blir den enda fortere rund...
          Ja du sier noe der
          Må nok gå til innkjøp av en støpejernpanne,,...
          Sawadee kap

Kommentar

Jeg kan ikke uttale meg om de fleste Thaier og deres matlagingskunster, men de fleste Thaier jeg kjenner er svært flinke til å lage mat.....
            Kona har flere Thai-venninner som sender med henne godbiter til meg med jevne mellomrom og det smaker himmelsk.
            Senest i forrige uke fikk jeg and til middag som ei venninne hadde laget, nydelig.....

Jeg gleder meg til å reise nedover nå, da kan jeg spise Thaimat mange ganger om dagen

Kommentar

Jeg hadde nachspiel engang, da var det noen som stekte egg rett på plata. Funka helt fint, den var ikke bulkete etterpå ;-)

Kommentar

Jeg kan ikke uttale meg om de fleste Thaier og deres matlagingskunster, men de fleste Thaier jeg kjenner er svært flinke til å lage mat.....
                Kona har flere Thai-venninner som sender med henne godbiter til meg med jevne mellomrom og det smaker himmelsk.
                Senest i forrige uke fikk jeg and til middag som ei venninne hadde laget, nydelig.....

Jeg gleder meg til å reise nedover nå, da kan jeg spise Thaimat mange ganger om dagen
                Ja vi har alle våre lyster:D: . Selv så er jeg lei av thaimat, fine råvarer ødelegges av frityr og chilli, det blandes inn kvist og kvast, røtter og råtten fisk. Kjøtt, fugl og fisk ødelegges helt under tilberedning. Bedre resturangmat i Thailand kan gå an, men hverdagsmaten smaker høggørm... Har jeg et anstendig kjøttstykke i huset så har kjerringa forbud mot å røre det...

Kommentar

He he. Tanta til kona har drevet restaurant. Det kan jo ha noe å si for at jeg gleder meg til å reise ;-)

Kommentar

Jeg å kona har kjøpt ny stekepanne i dag,,... Det ble en ting midt i mellom støpejern å vanlig
                    Ordinær pris var 899 men var på tilbud til 499. Det er den dyreste stekepanna jeg noen gang har kjøpt. Pratet også med dem ang min bøyde teflonpanne. Høy temp + rask nedkøling med tanke på vasking osv er feil bruk. Alle stekepanner selges med 2 års garanti. Men garantien gjelder ikke om den er brukt feil..
                    Sawadee kap

Kommentar

Jeg å kona har kjøpt ny stekepanne i dag,,... Det ble en ting midt i mellom støpejern å vanlig
                      Ordinær pris var 899 men var på tilbud til 499. Det er den dyreste stekepanna jeg noen gang har kjøpt. Pratet også med dem ang min bøyde teflonpanne. Høy temp + rask nedkøling med tanke på vasking osv er feil bruk. Alle stekepanner selges med 2 års garanti. Men garantien gjelder ikke om den er brukt feil..
                      Det er vel omtrent middagstid, så da kan dere jo prøve den. Håper det smaker.

Kommentar

Det er vel omtrent middagstid, så da kan dere jo prøve den. Håper det smaker.
                        Takk for det,,... Kona mi lager veldig god mat foresten
                        Sawadee kap

Kommentar

Takk for det,,... Kona mi lager veldig god mat foresten
                          Da har du jo noe å glede deg til. Selv er jeg ganske flink til å lage mat, men kona tok umiddelbart kommandoen på kjøkkenet da hun kom hit så jeg får ikke vist det så ofte. Konas tante er rå til å lage mat så nå gleder jeg meg til vi snart skal til Thailand.

Kanskje jeg burde kjøpe en skikkelig stekepanne til henne....

Kommentar

har du induksjonstopp må du ikke gi full gass fra start, da blir den bøyd.

Kommentar

Working...
                            X