Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse

Oppgradering av Thaiportalen

Vi har oppgradert programvaren i forumet til nyeste utgave. Designet har også fått en "new look". Vi håper det faller i smak.
Se mer
Se mindre

Leie av land

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Leie av land

Trenger innspill til en "vanntett" leieavtale av land, da jeg vurderer å bygge nytt hus i Bang Saen.
    Huset kan jeg selv stå som eier av, men landet vli bli stående i fruens navn.
    Så for å sikre meg bruksrettigheter av både hus og land, så vil jeg i den forbindelse opprette en leieavtale mellom meg selv og min frue.

Idag går vi med giftemåls tanker og ingenting skulle tilsi at vi kommer til å ende opp i skillsmisse statistikken med det første, men slik er det jo med oss alle;) Ett eventuellt kjøp av land vil først skje etter at vi er lovlig gift.

Så, hvis det finnes forslag til hva en slik avtale skal/må innholde, samt tips om dyktige advokater som kan garantere for lovligheten ved inngåelse av en slik kontrakt, så settes det stor pris på all hjelp.

Eller er det i realiteten slik at disse avtalene ikke er verdt papirer dem er skrevet på? Hva slag feller må man være ops. på?

Getting full control of land through USUFRUCT

http://www.coolthaihouse.com/forum/v...php?f=6&t=1224

Det er en mulighet som gir deg disposisjonrett på eiendomen så lenge du lever, men ingen eiendomsrett. Hvis kona di eier tomta overtar hun den om dør, og om hun skulle dø kan du fortsatt bo der til du dør.

Kommentar

Dette er en gammel tråd, men den er fremdeles like aktuell fordi det stadig vekk finnes utlendinger som gjør de samme feilene ved hus og eiendomskjøp i Thailand.

Den viktigste feilen som blir gjordt er dette med å kjøpe eiendom i Thailand. Aksepter det først som sist. Utlendinger KAN IKKE KJØPE eiendom i Thailand.

Dersom man er gift med en thailandsk statsborger og denne personen kjøper en eiendom i Thailand så MÅ den utenlandske ektefellen skrive under på at pengene IKKE kommer fra han / henne. Og husk at det er et offentlig papir man skriver under på og oppgir man uriktige opplysninger så kan konsekvensene bli alvorlige.

Når man leaser (leier) en eiendom i Thailand så er det ikke som mange dessverre tror at dette er en avtale som er gyldig i 90 år. Dette er en avtale som KUN er gyldig i 30 år. Thailandsk lov sier at en leasingavtale på mere enn 30 år er UGYLDIG. Hva som er fakta er at dette er en avtale på 30 år hvor det er en OPSJON på 30+30 år. Hvilket betyr at det opp til eieren å forlenge kontrakten med nye 30 år.

Dette er en link med litt nyttig informasjon.

http://www.siam-legal.com/realestate/Leases.php

Og dette er en link til skrekk og advarsel fra SVT og Uppdrag granskning.

http://www.youtube.com/watch?v=ABlVWKbgNpo

Kommentar

Working...
      X