Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse

Oppgradering av Thaiportalen

Vi har oppgradert programvaren i forumet til nyeste utgave. Designet har også fått en "new look". Vi håper det faller i smak.
Se mer
Se mindre

Pruting i Thailand

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Pruting i Thailand

Hvordan opplever dere pruting på kjøp i Thailand ?
    Det er åpenbart at farangpriser starter altfor høyt, men jeg ser noen turister som pruter til Thaiane rett og slett ikke vil selge til de da de taper penger.

Jeg har jo heldigvis kona, men uten henne kunne jeg fort betalt mer enn jeg skulle.

Hvordan finne rett pris, altså ikke farangpris og uten å utnytte hardt arbeidende Thaier ?
    Hva gjør dere ?

det gjelder å vite prisen på produktet, så kan du være hvem du vil..jeg tror jeg skal få ting billigere en min verre halvdel når det gjelder pruting..

Kommentar

Jeg går på Thai markedet å kjøper alt mulig rart fra mat til klær uten problemer. Jeg pruter å prater Thai fra starten av. Da vet dem jeg har vert der lenge å att det ikke er no vits i å prøve seg. Jeg opplever det som enkelt å prute i Thailand.
      Sawadee kap

Kommentar

Er det noe viktig vi skal kjøpe så får jeg beskjed av kona om å holde meg i bakgrunnen, og la henne handle. Ser de en farang så går prisen opp med en gang.

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
          Er det noe viktig vi skal kjøpe så får jeg beskjed av kona om å holde meg i bakgrunnen, og la henne handle. Ser de en farang så går prisen opp med en gang.
          Jeg har trent Thai boxing i mange år å er en stor fan av sporten. Var altid å så på kamper før. Men da jeg fikk vite att Thaiene betalte 100-200 baht for å gå inn å jeg selv måtte betale 600-1000baht dreit jeg i hele Thai boxinga. Detter er jo rasistisk spør du meg..
          Sawadee kap

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Bonavar Vis innlegg
            Jeg har trent Thai boxing i mange år å er en stor fan av sporten. Var altid å så på kamper før. Men da jeg fikk vite att Thaiene betalte 100-200 baht for å gå inn å jeg selv måtte betale 600-1000baht dreit jeg i hele Thai boxinga. Detter er jo rasistisk spør du meg..
            sånn er det gjennomgående i thailand. de ser på oss som idioter, og det har de vel god grunn til etter hvert og..

Kommentar

Jeg opplever også at det hjelper å snakke litt Thai.
              Det som er vanskelig er jo å vite hva som er "rett" pris

Kunne jo tenke meg å slippe å ha med kona hver gang jeg skal handle noe

Kommentar

Selv om man ikke er idiot er det jo vanskelig å få prisen ned til rett nivå. Jeg tror jeg må lære meg mer Thai så jeg kan ta i litt hardere på prutinga

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Bonavar Vis innlegg
                  Det var veldig stor forskjell synes jeg. 1000 bath er MYE der nede

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
                    Det er min erfaring også. Nå kan det jo være litt morsomt å prute av og til, men i og med at jeg kommer til å være mye i Thailand kunne jeg tenke meg å spare både tid og penger på å gå frem på best mulig måte....

Kommentar

Opprinnelig skrevet av mpr Vis innlegg
                      sånn er det gjennomgående i thailand. de ser på oss som idioter, og det har de vel god grunn til etter hvert og..
                      Ja du sier noe der,,...
                      Sawadee kap

Kommentar

Opprinnelig skrevet av SanukMak Vis innlegg
                        Det var veldig stor forskjell synes jeg. 1000 bath er MYE der nede
                        Hørte om en kafe/kro i Oslo som hadde skrevet 30% avslag til de som er etnisk Norske. Stedet ble stengt å ramponert hørte jeg. Så klart skal det være like priser til alle men i Thailand er det jo ikke det. Desuten er det mange ting i Thailand som ikke er priset akkurat på grunn av dette !! HELT PÅ TRYNE !!
                        Sawadee kap

Kommentar

Det er joikke så farlig om jeg betaler noe mer enn Thai pris, men når jeg kommer til å tilbringe så mye tid i Thailand som jeg kommer til de neste årene så blir det jo litt penger etterhvert derosm man ikke kommer nermere riktig pris...

Kommentar

Opprinnelig skrevet av mpr Vis innlegg
                            det gjelder å vite prisen på produktet, så kan du være hvem du vil..jeg tror jeg skal få ting billigere en min verre halvdel når det gjelder pruting..
                            Jeg har samme erfaring, kona er alt for høflig til å prute som meg.
                            Jeg pruter bare når det er noe jeg vil ha og vet hva det er verdt.

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Loong Vis innlegg
                              Jeg har samme erfaring, kona er alt for høflig til å prute som meg.
                              Jeg pruter bare når det er noe jeg vil ha og vet hva det er verdt.
                              He he. Kona mi gir seg ikke så lett. Når hun stopper å prute vet jeg at vi er nær smertegrensen/rett pris.
                              Uten henne ville det nok vært mye vanskeligere, da jeg ikke alltid vet hva tingene er verdt

Kommentar

Working...
                              X