Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Koh Samui, Krabi og Phuket med små barn

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Koh Samui, Krabi og Phuket med små barn

30 fantastiske dager i Thailand.
    Jeg reiste med samboer og vår datter på 5 mnd og sønnen på 2år.

De første 5 dagene tilbrakte vi i Koh Samui, vi bodde på et svært rolig hotel 10 km sør for Lamai.
    Og vi var de eneste gjestene der, så vi hadde hele strandene og bassengene for oss selv.
    På selve hotellet (Orchid Resort) så var det Tiger zoo og akvarium.

Det var arti og kunne gå å hilse på dyrene vær eneste dag.
    Vi fikk ikke oppleve så mye av Samui, da vi ønsket og gjøre overgangen til varmen enklest mulig ved og holde babyen mest mulig innendørs.
    Så var vi andre ute i bassenget og koste oss.

På vei til Krabi så tok vi fergen over til Don Sak, en 2 timers tur, med veldig mye fint og se på (og da tenker jeg først og fremst på naturen).
    Fra Don Sak til Ao Nang så var det nesten 5 timer i en overfullt buss, uten air cond.

Ao Nang - Krabi
    Stranden på Ao Nang var en stor skuffelse, da det ikke var noen strand der, men man måtte ta Long tail båt ut til en de nydelige øyene.
    Og der var stranden helt fantastisk.
    Men med 2 små barn, så blir det veldig tungvindt.

Men vi var på noen hærlige turer, med elefanter, catfish og kjørte 5 stk på en liten moped.

Turen til Phuket gikk raskt med en liten speedbåt med 750 hk :D:

Vi var i phuket i ca 3 uker, de ble fordelt på Kata - Karon - Kamala - Laguna og så tilbake til Kata.

Vi var på phuket zoo hvor jeg ble tisset på av en tiger (må sees i

Strendene var ikke så rene i Phuket som de var sist vi var der, men det skyltes at nå var det utenom sesong og det ikke var så nøye med rydding av stranden, så det var en del søppel som fløt ut og inn.

Jeg synes at folket i Phuket er mer åpen og trivelig enn i Krabi og Samui.
    Vær eneste dag når vi var ute og spiste, så var det noen av betjeningen som dullet med babyen, slik at vi kunne spis i fred og ro, utrolig deilig!
    Fantastisk arti å se hvor glade thai damene er i små barn.

Prismessig så var det mye rimeligere i Samui, mens Krabi og Phuket var like dyrt (ikke like billig, men like dyrt).

Alt i alt, så vil jeg så absolut anbefale alle og reise til Thailand med småbarn.
    Vi hadde en helt perfekt tur, uten et eneste problem.
    Babyen badet og koste seg, men var alltid i skyggen eller inne i kalde rom.

Mens vår 2åring tålte varmen like godt som oss, og hadde det perfekt i fra dag 1, eller egentlig dag 0, siden å kjøre fly var så gøy

Dette var mitt første reisebrev, men jeg håper det blir et nytt et neste år.
    Da har jeg planlagt at vi skal kjøre i fra Bangkok til Phuket og bruke et par uker på den turen, og så avslutte med et par uker i Phuket.
    Last edited by Chang; 20-05-2009, 19:12.

Det er en toåring med store øyne som sitter på tigeren ser jeg. Mange takk for et flott reisebrev, det er sånn at en får lyst til å ta første fly ned.

Kommentar

kjempe flott at dere hadde det bra der nede har hvert i thailand mange ganger men heldigvis mye jeg ikke har sett enda ,takk for et fint reise brev morro og få noen nye tips på hvor man kan reise i thailand.
      Udon thani here i come 16 nov <->

Kommentar

kjempe.. så på youtub videoen... ikke ofte å oppleve slik markering... Det ser ut for at tigeren markerte teritorie slik du ser våre huskatter gjør... :D:
        No Problem, Never problem if you dont make it by your self as: Intet er ummulig, det ummulige tar bare litt lengre tid.....

Kommentar

"Ao Nang - Krabi
          Stranden på Ao Nang var en stor skuffelse, da det ikke var noen strand der"
          ---------------------
          Dette er noe jeg absolutt er uenig med deg i, da jeg faktisk BOR i Aonang, Krabi...
          Det som kan være tilfellet er at; det kan ha vært høyvann, på det tidspunktet dere besøkte vårt vakre tettsted, for da går vannet helt opp til murene inn mot hovedgata (eneste gata nede ved beach´en). Ellers så er det 3 fine strender i Aonang.
          Her bader kona, mine 3 jenter og jeg nesten daglig. Den 3 stranda ligger riktignok i Khlong Heng, bare 1 km litt lenger Nordover, og den stranda går helt ut til 2 små øyer som er meget godt besøkt av både farlanger og turistbusser med elever på tur.
          Jeg skal med GLEDE vise dere rundt i Aonang eventuellt NESTE gang dere besøker "oss".

Kommentar

Joda, strand var det på Ao Nang da jeg var der.

Kommentar

"Ao Nang - Krabi
              Stranden på Ao Nang var en stor skuffelse, da det ikke var noen strand der"
              Av sjolstad
              ----------------------------
              Ja jeg HÅPER da VIRKELIG at strendene er der fortsatt når jeg kommer HJEM til Aonang nå i november...

Kommentar

Opprinnelig skrevet av sjolstad Vis innlegg

Stranden på Ao Nang var en stor skuffelse, da det ikke var noen strand der, men man måtte ta Long tail båt ut til en de nydelige øyene.
                Og der var stranden helt fantastisk.
                Men med 2 små barn, så blir det veldig tungvindt.

Men vi var på noen hærlige turer, med elefanter, catfish og kjørte 5 stk på en liten moped.

Turen til Phuket gikk raskt med en liten speedbåt med 750 hk :D:

Litt seint men: SÅ ikke stranda i Ao Nang!! 5 PERSONER PÅ 1 MOPED!! Er det tøft!! SPEEDBOAT til Phuket?? Kanskje litt for FRITT og langt for deg å reise. Kanskje Malorca passer bedre slik att syn og fornuft ikke går tapt pga. lang flyreise!!
                Terri

Kommentar

Dette var hyggelig lesing - minner om meg selv som har reist med ungene siden de avr under 1 år gamle. Dette er en opplevelse dere kan snakke lenge om - gi barna verden i opplevelsesgave, det er noe av det beste vi som foreldre kan gjøre.

Takk
                  Rundtur i sør.
                  Hakuna Matata

Kommentar

Hei (og takk for sist)
                    Jeg har nå i ettertid lest igjennom reisebrevet på nytt, og jeg skal innrømme at det fremstilt som en negativ opplevelse dagene i Krabi-Ao Nang, og det vil jeg pressisere at de så absolutt ikke var.

Men dette var plassen jeg hadde enorme forventninger til, og når det da "kun" føltes som et terningkast 9 (på en "standard" 10èr terning), så ble det nesten som en nedtur.
                    Men ikke missforstå meg, vi hadde noen fantastiske dager der også.

Nå har kulden tatt knekken på meg, så nå er jeg klar til og ta med familien til en ny måndes tur.

edit: harrymann: jeg orker ikke og svare på kommentaren din

Kommentar

Hei Mr. SuSat!
                      Reiser med mann og to barn til Aonang i februar.. Jentene våre er da nesten ett år og nesten fire.
                      Vi skal være der i fire uker!
                      Vi har booket hele perioden på ett hotell for å slippe å stresse rundt.. Men vi er absolutt lystne på å ta et par-tre dager andre steder..
                      Hva anbefaler du oss??
                      Har lest mye på nett og funnet ut at det er en del vi må gjøre, men har du, som er lommekjent, noen skikkelige "stalltips"?

Kommentar

Working...
                      X