Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

I Trang

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• I Trang

Har nettopp inntatt en lett frokost her på Pakmeng beach i provinsen Trang. Bor på Pakmeng resort, en trivelig sted å bo med panoramautsikt til øyene utafor, Koh Ngai, Koh Kradan, m.fl. Resorten består av bungalower som ligger rundt omkring i en stor hage med alle slags eksotiske treslag. Været er nydelig, dårlig skiføre, men sol fra en nærmest skyfri himmel.

Det har vært omfattende farting den siste uka. Tok minibuss fra Phuket til Trang etter avstikkeren til Bangkok og Hua Hin. 240 bath med minibuss helt fra Phuket town til Trang er rimelig,også mere behagelig enn å reise med buss. Var vel en 8-9 stykker til som reiste med den. Det var som alltid fint å treffe igjen familien i Trang. De bor litt utenfor selve byen.
    Nærmere 200 politifolk hadde inntatt hotellet, Thumrin Thana Hotel, da jeg kom dit, det var politibiler parkert over alt. Årsaken fikk jeg vite var at moren til en av statsministerens nære medarbeidere hadde forlatt denne verden.

På fredag dro vi på utfukt. Fant ut vi skulle ta turen til naboprovinsen Phattalung, vi stoppet blant annet ved en varm kilde som lå under et høyt fjell til å være Thailand. Der var det apekatter i hopetall, tyvaktige også.. Min kone var og handlet et par store poser med snacks for å gi de. Mens hun prøvde å åpne den ene posen nappet likeså godt en apekatt hele posen fra henne og for opp i nærmeste tre. Et fornøyelig opptrinn. :D:

Vi overnattet på Lampan resort, et særegent sted ved den store innsjøen Lampan. Flere av bungalowene sto på påler i vannet. Kommer tilbake med bilder senere.
    Dagen etter tok vi turen til Thale Noi, en enorm innsjø som huser masse trekkfugler på denne tiden av året. Innsjøen er vel en av de største i Thailand, i blomstringstiden da alle vannplantene tar fram sin flotteste skrud, er den et fantastisk skue.

Senere i dag setter vi kursen mot Phuket og Kata beach, der vi blir fram til hjemreise Norge på torsdag natt.

Heisann Andaman:D: Lampan har vi også besøkt, ved fyrlykten og den store parken som er der i enden av veien fra Trang. Og kona og hennes barn sier innsjøen er den største i Thailand. Vi var der i Juni 2008 og da var det ikke mange fugler å se desverre...Vi ankommer Phuket på kvelden 15 Mars. Vi kommer denne gang til å være på øya nesten hele tiden( skal se etter hus..), men selvsagt må vi en tur til Trang. Kos deg og hils fruen<->

Kommentar

Hei Andaman!

Ser du er en farende fant! Interessant å lese reisesnutten din. Merker meg navn på steder og overnattingsplasser. Kan komme godt med. Ha en fortsatt flott tur i vakre Thailand!

Kommentar

Hei Ellinor. Jo det kan du si. Reiser du sør i Thailand er hotellprisene en del lavere enn på mere turiststeder også. På Thumrin Thana Hotel i Trang får du et deluxe rom til ca 1800 bath, på deres nettside står det endog 1600 bath, så det kan lønne seg å booke der. Samme standard i Phuket må en nok betale det dobbelte for, kanskje mere, men i Trang town er det et stykke til badestrand da..

Ellers må jeg rette opp det jeg skrev ovenfor, Lampan er ingen innsjø, det er Lampan beach som ligger ved den store Songkhla Lake. Etter å ha dobbeltsjekket igjen er det den store Songklha Lake jeg også har vært ved fra en annen kant, i provinsen Songkhla.
        Ved Lampan beach ligger det en liten landsby også. Mange er fiskere som drar ut med sine garn på morgenen. Nedenfor noen bilder fra Lampan resort. 1200 ฿ for natten på de dyreste leilighetene/bungalowene. De var helt nye med god standard.

Bull66: Takk for hilsnen, den er overbrakt. Ja, du har vel også fartet en del rund sør i Thailand etter som også din kone er fra Trang. i: Ha et godt opphold du også og kos dere.
        Attached Files

Kommentar

Hei Andaman! Flotte bilder og info. Mitt store problem er den dårlige ryggen og skuldrene mine i forhold til overnatting. Har tatt inn på mange stjerners hoteller med type steinmadrasser! I begynnelsen ble jeg jo helt fortvilet, så forbannet,og nå har jeg vel egentlig bare gitt opp håpet om å finne en god og myk madrass i Thailand. En gang ble jeg så desperat at jeg kjøpte en sånn oppblåsbar strandmadrass og brukte den som overmadrass. Var ikke behagelig.Dvs.jeg bare overlevde!!!

Kanskje lage ny tråd med tema: overnattingssteder som har gode madrasser!? Regner med at det er flere enn meg som har en skranglende helse og et verkende skjelett!

PS! Laga thaimat i dag for å kompensere for den laaaange ventetida frem mot avreise til LOS...............

Kommentar

Hallo Jeab!!!

Noe for deg? Importere eller produsere madrasser for svake og dårlige faranger??? Må jo bare bli god business!!!!

Kommentar

Opprinnelig skrevet av ellinor Vis innlegg
              Hei Andaman! Flotte bilder og info. Mitt store problem er den dårlige ryggen og skuldrene mine i forhold til overnatting. Har tatt inn på mange stjerners hoteller med type steinmadrasser! I begynnelsen ble jeg jo helt fortvilet, så forbannet,og nå har jeg vel egentlig bare gitt opp håpet om å finne en god og myk madrass i Thailand. En gang ble jeg så desperat at jeg kjøpte en sånn oppblåsbar strandmadrass og brukte den som overmadrass. Var ikke behagelig.Dvs.jeg bare overlevde!!!

Kanskje lage ny tråd med tema: overnattingssteder som har gode madrasser!? Regner med at det er flere enn meg som har en skranglende helse og et verkende skjelett!

PS! Laga thaimat i dag for å kompensere for den laaaange ventetida frem mot avreise til LOS...............
              god madrass;
              Dahla House i Ranong

Kommentar

Opprinnelig skrevet av ellinor Vis innlegg
                Hallo Jeab!!!

Noe for deg? Importere eller produsere madrasser for svake og dårlige faranger??? Må jo bare bli god business!!!!
                Hei,

Gode madrasser er ikke billige her. Sliter selv med madrassen min, den ser snart ut som en wokpanne.
                Tenkte å begynne og ligge på gulvet som buddhistiske munker gjør. De klager ikke på vonde rygg i hvertfall ;-)
                Har dessverre ikke nok kapital til å drive import eller produsere madrasser.
                Satser heller på 7-11 kiosk i nærheten av Black mountain.

Håper du og din bror hadde det veldig bra i TH denne gangen.
                Den beste helsetur til Thailand!
                www.thaimedretreat.com

Kommentar

For min del ble det litt redusert i og med at jeg slet med en kraftig førkjølelse under nesten hele oppholdet. Men for all del, det er bestandig godt å komme til Thailand.

Kommentar

Går bare og tripper her og kjeder ræven av meg mens jeg venter på neste tur,som går 4. april. Da blir det rett til Mo Chid og buss til Korat. Skal ha rom på City Park som er sentralt i forhold til å rusle bort til Izuzu og avklare bilkjøpet og handle litt på The Mall og / eller Lotus.. Regner med at bilen er klar dagen etter og så er det avgårde til landsbyen og sjekke progresjonen på husbyggingen. Skal ta bilder og legge inn senere. Håper å få hvite skilt på bilen i løpet av 5 dager( sier de på butikken) slik at vi kan benytte bilen til å komme oss litt rundt. Å, det skal bli godt å komme tilbake.... Kid tueng paraya mak mak

Kommentar

Fant en veldig god overmadrass på den nye og veldig trendy møbelbutikken som ligger litt nord for sentrum av HH,høyre side av Pet.kasem rd,når du kommer fra HH og kjører mot BKK. Men målene var merkelige i forhold til den senga som var kjøpt anna sted. Den er noen år gml nå,så trenger en ny. Men helst skulle vi hatt en undermadrass til dobbeltsenga. Var nå langt å dra til Ranong for å kjøpe madrass. Men hvis det er en kjedebutikk med utsalg flere steder i Thland,er det kanskje mulig å få tak i en god madrass uten å kjøre altfor langt... Kanskje Ranong blir en helgedestinasjon for oss? Forresten, Takk,Janet for godt råd....
                      Nei,forventer ikke at kvalitetsmadrasser er billige i Thland. Den vi kjøpte på Living Mall (kom på navnet nå)hadde norsk pris og vel så det. Men Jeab,blir du bedre i ryggen av å drive den 7-11 kiosken,da? Litt trøttere i beina,ihvertfall!!!
                      Var i HH sammen med min elskede (som har vært det i noenogtjueår)og yngste datter,pluss 7 andre fam.medlemmer,pluss et vennepar. Må jo rekruttere flere faranger til HH. Jeab,neste gang håper jeg at vi får se noen av de prosjektene dine...... Fortsatt god søndag til dere her på forumet!

Kommentar

Blir alltid svimeslått og forkjøla med lett feber når vi kommer til HH. I hvertfall i 3-4 dager...så er jeg ferdig! (og klar for alle fristelsene).

Kommentar

kjøpte en seng på lotus til 18000 baht...gjør nytten den for meg i alle fall...

Kommentar

Working...
                          X