Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Reisebrev fra Pak Barra i Satun.

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Andaman
    started a topic Reisebrev fra Pak Barra i Satun.

Reisebrev fra Pak Barra i Satun.

Da er jeg omsider i Thailand igjen. Det var godt å se igjen kjente områder, og kjenne duften av Thailand igjen. Flyreisen gikk fint. SAS(finske Blue1) fra Trondheim til København, deretter Thai airways med helt nye fly ned til Bangkok. De nye Boeing 777-300ER ble satt inn på ruten mellom Køben og Bangkok 31 mars.

Fra Bangkok var det videre ned til Krabi og fortsatt med Thai. På flyplassen ventet min kone med bil og turen videre til Trang. Det hadde vært kraftig regnvær med store oversvømmelser i Krbiområdet og Trang senest dagen før jeg kom. Regnet ga seg bare noen timer før jeg landet i Krabi. På veien ned til Trang måtte vi et kraftig regnskyll, men etterpå kom solen fram.

Sol og fint vær(delvis overskyet) var det neste dag også da vi tok en biltur ned til provinsen Satun. Den grenser til Malaysia i sør, de marine nasjonalparkene Koh Turatao og Koh Petra ligger ved kysten av Satun. Vi kjørte ned til Pak Barra Beach der vi ble møtt med en lang hvit strand, rett utenfor kunne vi se Koh Petra. Dette er områder som er lite besøkt av vestlige turister, men øyriket på de marine nasjonalparkene er verdt å ta en tur ut til. På Koh Lipe er det flere overnattingsteder å velge i, blant annet idylliske Z-Touch Lipe Island Resort. Det er båtforbindelse til Koh Lipe og andre øyer utenfor fra Pak Barra Pier. Etter en liten rundtur ved det lille tettstedet og en titt på båtene som lå ved Pak Barra Pier, ble den en bedre middag på en restaurant for sjømat ved stranden. Neste dag planla vi biltur til provinsen Songkhla. Det kommer noen ord med bilder senere.

Click image for larger version  Name:	pakbarra7.jpg Views:	1 Size:	84,9 KB ID:	48584Click image for larger version  Name:	pakbarra.jpg Views:	1 Size:	54,2 KB ID:	48579Click image for larger version  Name:	pakbarra6.jpg Views:	1 Size:	72,5 KB ID:	48583Click image for larger version  Name:	pakbarra1.jpg Views:	1 Size:	82,6 KB ID:	48577Click image for larger version  Name:	pakbarra5.jpg Views:	1 Size:	70,5 KB ID:	48585Click image for larger version  Name:	pakbarra4.jpg Views:	1 Size:	94,2 KB ID:	48582Click image for larger version  Name:	pakbarra2.jpg Views:	1 Size:	122,5 KB ID:	48578Click image for larger version  Name:	restaurant.jpg Views:	1 Size:	75,0 KB ID:	48580Click image for larger version  Name:	middag.jpg Views:	1 Size:	105,9 KB ID:	48581

• Andaman
    replied
    Opprinnelig skrevet av ellinor Vis innlegg
    Å, ser fint ut! Kunne tenke meg å reise dit! Skal du være lenge i Thailand denne gangen?
    Blir ikke så lenge, bare 15 dager. Men håper å ta en tur i julen også.

Opprinnelig skrevet av Sabai Vis innlegg
    Kan du fortelle litt om hvordan du opplevde den nye trippel sjuen? ;)
    Nå er ikke jeg så veldig fokusert på flyene jeg bruker, ikke mere enn en gjennomsnittet. Jeg merket meg at dataskjermen var bedre både med tanke på oppløsning og størrelse. Medietilbudet så ut til å være større også. Det var også mulig å koble seg på med USB for å høre/se egen musikk. Desverre så var flightvisningen ut av funksjon, jeg liker å følge flyet på skjermen, hvor lang jeg har kommet underveis.

Ellers så merket en at flyet var nytt, det vistes på inventaret. Landingen var behagelig, noe helt annet enn den med Blue1 fra Trondheim til Køben.
    Jeg reiste som vanlig på økonomi, men på vei ut av flyet passerte vi jo businnes class, der så det jo lekkert ut med enda større dataskjermer som nok gir filmopplevelsen en ekstra dimensjon.

Legg igjen en kommentar:

• SanukMak
    replied
    Flotte bilder. Får lyst til å reise nå, men heldigvis er det ikke så veldig lenge til. 3 måneder klarer jeg å vente, tror jeg......

Legg igjen en kommentar:

• Sabai
    replied
    Kan du fortelle litt om hvordan du opplevde den nye trippel sjuen? ;)

Legg igjen en kommentar:

• ellinor
    replied
    Å, ser fint ut! Kunne tenke meg å reise dit! Skal du være lenge i Thailand denne gangen?

Legg igjen en kommentar:

Working...
X