Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tur til Thale Noi i Phattalung

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Tur til Thale Noi i Phattalung

Noen ord med bilder fra en dagstur i går, til Thailands største ansamlig av vannfugler, Thale Noi i provinsen Phattalung. Vi kjørte fra Trang tidlig på dagen, turen tok ca 1 time og 25 minutter. Vi burde dratt tidlig på morgenen for å oppleve at de flotte vannliljene innsjøen er dekt med var utsprunget. Det blir neste gang. Dette er forøvrig min tredje tur hit, alltid fint å komme hit. Langs stranden er det små spisesteder om en er sulten eller bare tørst. Vi bestilte tur med båt ute på innsjøen, den varte i ca 1 time, og kostet 450 baht. Vel anvendte penger. Til neste tur hit skal det investeres i en lengre tele også... Kommer med en artikkel etter hvert fra Thale Noi med flere bilder og ord.

Click image for larger version

Name:	talenoi.jpg
Views:	1
Size:	92,6 KB
ID:	48590Click image for larger version

Name:	talenoi1.jpg
Size:	82,8 KB
ID:	48591Click image for larger version

Name:	talenoi2.jpg
Size:	107,1 KB
ID:	48592Click image for larger version

Name:	talenoi4.jpg
Size:	76,0 KB
ID:	48593

Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
    Noen ord med bilder fra en dagstur i går, til Thailands største ansamlig av vannfugler, Thale Noi i provinsen Phattalung. Vi kjørte fra Trang tidlig på dagen, turen tok ca 1 time og 25 minutter. Vi burde dratt tidlig på morgenen for å oppleve at de flotte vannliljene innsjøen er dekt med var utsprunget. Det blir neste gang. Dette er forøvrig min tredje tur hit, alltid fint å komme hit. Langs stranden er det små spisesteder om en er sulten eller bare tørst. Vi bestilte tur med båt ute på innsjøen, den varte i ca 1 time, og kostet 450 baht. Vel anvendte penger. Til neste tur hit skal det investeres i en lengre tele også... Kommer med en artikkel etter hvert fra Thale Noi med flere bilder og ord.

[ATTACH=CONFIG]1177[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1178[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1179[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1180[/ATTACH]
    Flotte bilder !
    Hva slags tele bruker du nå ?

Kommentar

Bildene ovenfor er tatt med en Nikon D7000 med zoom på 18-105 mm. Jeg har i tillegg en Nikon zoom på 180-300 mm av litt eldre årgang enn kameraet. Fuglebildene over er litt forstørret i Pixelmator.

Kommentar

Bildene ovenfor er tatt med en Nikon D7000 med zoom på 18-105 mm. Jeg har i tillegg en Nikon zoom på 180-300 mm av litt eldre årgang enn kameraet. Fuglebildene over er litt forstørret i Pixelmator.
        Jeg har en 150-500mm, men den er litt for stor og tung å drasse med til Thailand desverre :-(
        Bruker en 10-20mm og en 18-200 når jeg reiser. Det dekker det menste, men for meg som liker å ta naturbilder kunne det vært moro og hatt 500mm noen ganger også

Kommentar

Kompaktkameraer med lang zoom kan også være et alternativ. Er ikke så mye dårligere bildekvalitet på de. Rimelig er de også.

Kommentar

Kompaktkameraer med lang zoom kan også være et alternativ. Er ikke så mye dårligere bildekvalitet på de. Rimelig er de også.
            Ja det er sant. Det er bare så vanskelig for en fotogærning som meg selv å venne meg av med "skikkelig" utstyr.....

Kommentar

Å, Andaman! Du har lekre bilder og veldig gode reisebeskrivelser! Foreslår at du lager en ukes rundtur for interesserte forummedlemmer! Jeg melder meg på her og nu!:0-

Kommentar

Takk, takk ellinor. Det kunne vært en ide. Dette skal jeg tenke på.

Sånn kan det se ut på Thale Noi på morgenen.
                Click image for larger version

Name:	Thale-Noi-Wterfowl-Park-Phattalung.jpg
Size:	40,6 KB
ID:	48222

Kommentar

Vakkert !!

Kommentar

Working...
                  X