Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Koh Samet 2010

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Koh Samet 2010

Hei,
    Vi er 2 familier med 2 barn hver som reiser til Koh Samet i november 2010.
    Er det noen som kan anbefale overnatting til oss.
    Vi ser for oss å bo i bungalower.

Er det noen som også kan anbefale transport fra Bangkok?

Helsing
    Kim

Opprinnelig skrevet av kimo Vis innlegg
    Hei,
    Vi er 2 familier med 2 barn hver som reiser til Koh Samet i november 2010.
    Er det noen som kan anbefale overnatting til oss.
    Vi ser for oss å bo i bungalower.

Er det noen som også kan anbefale transport fra Bangkok?

Helsing
    Kim
    jeg kan anbefale Mr. T Taxi service som holder til i pattaya. soi diana. tel.(+66)038-720318 , mob (+66) 01-2587716 , fax +66 38 720318.
    e-mail mr_ttaxi @ hotmail.com men de har biler i bangkok og..

jeg pleier sende en mail ca 10 dager før jeg stikker med hvilken flight jeg kommer med, og klokkeslett, samt be om bekreftelse på mail. ellers får dere taxi på hvert gatehjørne i bkk.

jeg har bodd her de siste gangene, om det er bra nok for en familie vet jeg ikke... uansett ville jeg tatt en natt der og heller gått rundt litt i nabolaget dagen etter å sett meg rundt. de bygger endel på hat sai kaew så det er godt mulig det er bungalower som har poppet opp siden jeg var der sist. litt til venstre for sin samut (når du ser mot sjøen) har de bygget noe fine nye bungalower vet jeg, men har ikke telefon eller web til de...uansett vil jeg tro dere kan stille opp uten forhåndsbooking i november. i området der er det uansett flottest på samet..
    rett borti høgget har de litt show om kveldene, men ikke bo der om dere vil sove...

Kommentar

Being only 3 .5 hours from Bangkok (1 hour from Pattaya.), not so far from Rayong you can get to Baan Phe (busy fishing port and center of local marineproduce). It is a stopping off points for tourists en route to the island of Koh Samet . Shops
      in the main street stock a wide variety of local products such as fish souse, cuttle-fish, dried shrimp and shrimp paste. 30
      minutes by shuttle boat from Baan Phe you are in Koh Samet which offer beautiful beaches with charming white sand and strange-shaped rocks, suitable for relaxation. (Map)

By Car:

From Bangkok , take Highway No. 34 (Bang Na-Trat) or Motorway to Pattaya, and use Highway No. 36 to Rayong. Or take Highway No. 34 (Bang Na-Trat) or Motorway to Chonburi, and use Highway No. 344 (Ban Bung-Klaeng), then turn into Highways No. 331 and No. 36 to Rayong.

Route No.1
      Sukhumvit Road (Highway No.3): Starting from Bangkok passes Bangpu District, Chonburi town, Bangsaen, Sri Racha District, Pattaya, Hat Jomtien, Sattahip District, Ban Chang District to arrive in the center of Rayong Province . The total distance is 220 kilometers .

Route No.2
      The most popular route, starting from Bangna-Trat Road (Highway No.34) via Bang Phli and Bang Bo District (Samut Prakan Province) and Highway No.3 at km. 70. The total distance is 220.

Route No.3
      Drive along Highway No.3 to Bang Lamung, then turn off of Highway No.3 at Km.140 and continue on Highway No.36 to Rayong. Total distance is 210 kilometers .

Route No.4
      Taking Highway No.344 (Ban Bung-Klaeng) at Chonburi town, passing Ban Bung, Nong Yai, Wang Chan and finishing at Klaeng District, Rayong Province . The
      total distance is 100 kilometers . (Bangkok-Chonburi is 80 kilometers ) This route is suitable for those who like to go sightseeing in Klaeng District and Khao
      Chamao-Khao Wong National Park or passing through Chanthaburi Province .

Route No.5
      Use the Motorway, starting from Phatthanakarn Road, Prawet District, Bangkok and drive all the way up to Pattaya ( 120 kilometers ), then switch to use
      Highway No.36 and proceed for another 50 kilometers to Rayong.

By Air:

Bangkok Airways operates one flight everyday from Phuket via Ko Samui to Rayong-U Ta Pao International Airport. For more information contact Bangkok Airways in Bangkok , Tel : +66 2265 5555 or travel agencies in Rayong.

By Bus:

Rayong is the gateway from the east to the north and northeast. As such, there are many regular bus services connecting Rayong and Bangkok and other province such as Chiang Mai, Nakhon Ratchasima and Nong Khai.

Tourist should contact Cherd Chai Tour (Public Bus Provider) by tel to +66 2392 9227, +66 2391 4164, +66 3865 1528 for updated information. Normally bus runs every hour since 5.00 a .m. to 19.00 p.m. from Bangkok to Baan Phe public bus station which located opposite of Nuan Thip Pier (the famous pier to Koh Samet )

Kommentar

Working...
      X