Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Heisann

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Heisann

Da jeg lette etter noen gode thai språkkurs kom jeg over denne siden her og meldte meg rett inn. Jeg er så ny at jeg ikke helt vet hva dette er.

Jeg er en av dem som har halve hjertet mitt i Thailand og jeg er der nesten hvert år. Hadde min første 14 dagers tur i 1997 og da til Jomtien. Forhåpentligvis reiser jeg på min 13 tur til Thailand ved årskiftet. Mannen min og jeg har alltid fartet litt rundt. Vi har vært i Cha Am / Hua hin, Koh Samui, Pattaya, Phuket og i områdene rundt, Krabi, Koh Lanta og nå sist dro vi til Trang og kysten der. Vi har fått mange gode venner der nede så noen steder bare må vi tilbake til hver gang. Kanskje spesielt Phuket og Nai Thon Beach der vi føler vi har fått en familie og der sønnen min giftet seg i fjor. Men nå, etter og ha vært i Trang så vil vi tilbake dit og ha det som hovedbase. Nok om det.

Vi har som sagt reist i flere år, med og uten barn. Jeg snakker bittelitt ( nit noi) Thai og vil så gjerne lære mer. Og jeg vil gjerne ha tips om steder å dra til. Da håper jeg dette er rette stedet for å knytte kontakter og dele erfaringer.

Gleder meg til å bli kjent her inne.

Marianne

Hei og velkommen til forumet.
    Dette er en side med mye reiseinformasjon om Thailand og litt annet også.
    Når det gjelder språk så er det en gruppe her inne som heter "Thai språk", men den har ikke så mange medlemmer så læringsutbyttet er noe begrenset.

Selv har jeg begynnt å lære Thai og vil intensivere dette over ferien når jeg er ferdig med en eksamen jeg skal ta.Jeg vil veldig gjerne kunne snakke med familien til kona mi så jeg MÅ bare lære meg litt mer.
    Det er litt vanskelig å lære seg alle tegnene og huske de forskjellige lydene, men jeg fant noen fine hjelpemidler i bokhandelen på Suvarnabhumi.
    De ser ut som kortstokker og kommer i to varianter: Thai vowel cards og Thai consonant cards

Ellers er det mange gratis ressurser på nettet der man kan lære Thai. Dette er en jeg har brukt en del: http://www.thailanguagehut.com

Lykke til med læringen

Kommentar

Hei og velkommen til forumet. Ser ut til at dere har fått besøkt en del steder sør i Thailand. Var spennende å høre at dere har fåt base i Trang. Jeg har base der selv når jeg er i Thailand. Bor dere på hotell i byen da, eller et annet sted?

Kommentar

Hei Marianne! Hyggelig å se ei dame her! Jeg har vært her i noen få år grunnet min (vår) interesse for Thailand. Vi dro til T første gang i 2005,og da ble vi hekta! Sammen med familie og venner har vi hatt utrolig flotte opphold her. Vi regner med å dra i november engang. Da har vi bestemt oss for å prøve Trangområdet. Andaman har jo anbefalt området og lagt ut flotte bilder som gjør oss fristet til å dra dit. Vanligvis har vi base i Hua Hin som er vårt annet hjem. Ha en flott dag el.kveld,alle sammen!!

Kommentar

Working...
        X