Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Reise til Thailand om sommeren

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Reise til Thailand om sommeren

Jeg og min kjæreste har tenkt oss til Thailand i sommer. Jeg har lest litt på dette forumet og andre forumer og infosider hvor jeg får inntrykk av at Nord og Sentrale Thailand og øyene i den Thailandske gulfen(Kho Samui etc.) er de beste stedene å reise til med tanke på regntiden der nede. Er det noen som har hatt gode opplevelser, dårlige opplevelser på denne tiden av året? Andre steder å anbefale å reise til i Thailand hvor vi ikke risikerer regn døgnet rundt? Vi skal reise i juli.

Jente 19;)http://www.thaiportalen.no/forum/ima...ons/icon11.png

Statistisk stemmer det du skriver. Likevel kan man også i regntiden har riktig fine dager med sol. Antall dager med regn er flere langs Andaman Sea, men det er ofte ikke regn hele dagen, men gjerne korte og kraftige regnskyll som frisker opp luften.

Kommentar

I fjor var det periodevis mye regn både i bukta og nord, men brukbart her og andre år er det omvendt. Du kan på denne oppleve 3 uker med striregn, men som Andaman sier er det jevnt over mer regn her ved Andaman havet. Det som imidlertid er bedre med regntiden er antall turister på farta og det mye roligere livet hvor alle har tid og det er "luftig" overalt. Øyer for seg selv, og dager i båten med fiskestang. Jeg gleder meg!

Kommentar

Takk for svar! Jeg er positiv til det at det ikke er fullt med turister og den slags. Men er litt usikker og redd for å oppleve striregn i 2 uker. Det ødelegger jo litt av hele opplevelsen. Da kan man likegodt bli i Norge. Men jeg har hørt mye positivt også. Dvs regn i et par timer på ettermiddagen/kvelden, noe som ikke kunne plaget oss mye.

Noen som har noen erfaringer eller innspill, SKRIV!;)

Kommentar

vestsiden av gulfen er ganske OK re regn, Cha Am, Hua Hin, Prachuap etc

dess lenger nord du kommer paa vestkysten (altsaa mot Andaman havet) dess mere regn
          (Phuket er ganske OK, Ranong helt i nord paa vestkysten er helt Bergen, ofte posregn dognet rundt)

Kommentar

Opprinnelig skrevet av mava92 Vis innlegg
            Takk for svar! Jeg er positiv til det at det ikke er fullt med turister og den slags. Men er litt usikker og redd for å oppleve striregn i 2 uker. Det ødelegger jo litt av hele opplevelsen. Da kan man likegodt bli i Norge. Men jeg har hørt mye positivt også. Dvs regn i et par timer på ettermiddagen/kvelden, noe som ikke kunne plaget oss mye.

Noen som har noen erfaringer eller innspill, SKRIV!;)
            Om du skal reise litt rundt i Thailand trenger du ikke bekymre deg for striregn i to uker ;) Har besøkt Thailand i alle årets 12 måneder og har aldri klaget på været...
            PattayaBloggen

Kommentar

Working...
            X