Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tannlege i pattaya

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Tannlege i pattaya

Hei
    Er det noen som kan anbefale noen tannlege i pattaya?

:?:
    Frankie

Hei Frankie!Jeg har sagt det før å skammer meg ikke for å gjenta, sjekk denne linken;

http://www.bph.co.th/dentalcenter/

God tur til tannlegen :D

Kommentar

Jeg tror kanskje man skal sjekke litt med sitt reiseforsikrings-selskap før man planlegger tannlegebehandling i utlandet, for hos de fleste selskapene heter det:

"Vi dekker ikke ... sykdom eller lidelse som er kjent før avreise og når reisens hensikt er konsultasjon, undersøkelse, behandling og/eller operasjon…"

Hva som ligge i dette ville jeg nok ha sjekket på forhånd.

Kommentar

Det går vel ikke fram av innlegget hans at han skal benytte seg av reiseforsikringen til å fikse tenna? Det er mange som reiser til Thailand for å ordne tenna og samtidig få seg en gratis ferie, mye å spare dersom men velger rett tannlege, og sikkert mye å tape dersom man velger feil ...

Kommentar

Du har misforstått mitt innlegg. :wink:

De fleste reiseforsikringsselskaper har en klausul i sin dekning som sier at forsikringen IKKE gjelder ved:

… sykdom eller lidelse som er kjent før avreise og når reisens hensikt er konsultasjon, undersøkelse, behandling og/eller operasjon …

Det handler altså IKKE om å få dekket behandlingen på forsikringen, men at forsikringens generelle dekning IKKE blir svekket pga "…konsultasjon, undersøkelse, behandling og/eller operasjon…".

Kommentar

Jeg har benyttet meg av den flotte muligheten til å fikse tenner til en meget rimelig penge, og med veldig tilfredstillende jobb utført.

Å la være å benytte meg av dette på grunn av at reiseforsikringen eventuellt skulle falle bort har aldri vært i mine tanker. Og hvem vet hvorfor jeg skulle reise til Thailand? Skulle det bli behov for reiseforsikringen så var ikke formålet med turen et tannlegebesøk.....

Kommentar

Jeg har nylig hatt en tur hos Sunbeam dental clinic i pattaya, men jeg er redd det var så smått bortkastede penger..
              Fikk tannbleking, fikset 3 hull, tannrens og 4 tannfasetter (veeners) - men i ettertid merker jeg noe ubehag i tennene det ble fikset hull i, samt at tre av fire veeners har løsnet. Det virker som om hele tannen er løs, men jeg vet ikke hva som er tilfelle eller ikke - det finner jeg ut når jeg får tatt meg en tur til tannlegen i norge for å feste de på nytt.

Det hele kom på rett rundt 9000,- norske - jeg gadd ikke noe pruting med tanke på at arbeidet skulle gjøres i kjeften min, men det kan vel kanskje tenkes at man kan forhandle seg frem til en bedre pris når man handler i denne prisklassen? Noen som har erfaring på dette?

Dog blir også neste tur i tannlegestolen for å gjøre litt mer kostbare operasjoner også i Thailand, da de norske prisene simpelten ikke tillater meg å gjøre dette i Norge.

Er det noen som har erfaring med å bytte ut tennene fullstendig med porselenstenner? Slik jeg har forstått det må det rotfylles på hver tann - og da vekkes det en liten frykt inni meg. Er det mulig å "dopes ned" under denne operasjonen så man slipper å være våken mens det pågår?

Kommentar

tror nok jeg ville satset på bumrunggrad eller hva det heter i bkk...

Kommentar

Opprinnelig skrevet av mpr Vis innlegg
                  tror nok jeg ville satset på bumrunggrad eller hva det heter i bkk...
                  google kan jeg i alle fall... http://www.bumrungrad.com/en/dental-....5NYIvhVE.dpbs

Kommentar

Bumrungrad er et imponerende sted. Vi var der for noen år siden da min kone fikk store hodesmerter mens vi var i Bangkok. Vi var i området og spaserte bare rett inn til ekspedisjonen. Helt utrolig flott der inne, som på det flotteste hotell. Det tok ikke lang tid før min kone kom inn til undersøkelse, men ventetiden mens jeg satt der var tøff. De fant ikke noe galt heldigvis. Senere viste det seg at det var migrene, som hun fremdeles sliter med, men der og da fryktet jeg noe verre.

Bumrungrad har stor internasjonal status. Kan absolutt anbefales.

Kommentar

Det blir nok etter all sannsynlighet der, dog frykter jeg dette med å rotfylle så mye, og det er egentlig derfor jeg etterspør noen mer erfaring fra liknende operasjon.

Veeners vil nok kanskje være godt nok, men inntrykket jeg har etter å ha googlet er at dette er et returnerende problem hos flere - uavhengig av tannlege, så neste gang tenker jeg det er bedre å gå "all in".
                      Man kan jo egentlig ikke belaste de noe særlig heller, som ikke utgjør noe stort problem for min del i og med at det er framtenner, men frykten for at de skal løsne med en flau anledning er høyst tilstedeværende.

Er det er alternativ å "dopes ned" mens de rotfyller og setter i nye tenner?

Kommentar

Opprinnelig skrevet av cas Vis innlegg
                        Jeg har nylig hatt en tur hos Sunbeam dental clinic i pattaya, men jeg er redd det var så smått bortkastede penger..
                        Fikk tannbleking, fikset 3 hull, tannrens og 4 tannfasetter (veeners) - men i ettertid merker jeg noe ubehag i tennene det ble fikset hull i, samt at tre av fire veeners har løsnet. Det virker som om hele tannen er løs, men jeg vet ikke hva som er tilfelle eller ikke - det finner jeg ut når jeg får tatt meg en tur til tannlegen i norge for å feste de på nytt.
                        Hva var grunnen til att du valgte akkurat denne klinikken? Sjekket du referanser?
                        PattayaBloggen

Kommentar

Et tilfeldig valg når jeg gikk i gatene der nede rett og slett..

Kommentar

Neste gang jeg reiser nedover skal jeg avlegge min tannlege i Norge et besøk og få tennene grundig undersøkt. Når jeg kommer ned skal jeg finne en tannlege der og be om det samme. Dersom de finner mer tull enn min faste tannlege gjennom mange år blir jeg skeptisk.
                            Man blir nok ikke trygg på en tannlege der neds før man har forsøkt. Kona sparte flere tusen sist vi var nede så det er nok verdt tiden å finne en tannlege man er komfortabel med å bruke

Kommentar

Working...
                            X