Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Loi Krathong 2012

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Loi Krathong 2012

I år feires Loi Krathong den 28. november som er den 12 måneden i den Thailandske måne kalenderen.

Dette er en av de største og mest tradisjonsrike festivalene i Tahiland som er vel vært å få med seg.

TAT har en egen side om Loi Krathong -
    http://www.loikrathong.net/en/index.php

Click image for larger version

Name:	LoiKrathong2010.jpg
Views:	1
Size:	41,4 KB
ID:	48508

Det tar av kanskje "vel mye" i Thailand under Loi Kratong, men absolutt noe å få med seg.

Nok et bilde fra feiringen, dette er fra provinsen Tak, nord i Thailand. Hentet fra ovenstående nettside.
    Click image for larger version

Name:	loi.kratong.jpg
Views:	1
Size:	58,7 KB
ID:	48137

Kommentar

Jeg har "opplevd" Loi Krathong kun en gang - på Phuket (Chalong),
      og jeg ble positivt overrasket over hvor "stille" det egentlig var....
      Men det er sikkert store forskjeller rundt omkring.

Kommentar

Jeg har ikke opplevd dette selv så jeg skal ikke uttale meg om hvordan det "tar av", men jeg tror likevel at jeg vil foretrekke at Loy Krathong tar av litt enn
        det kaoset jeg opplevde i Pattaya under songkran. Snakk om å ta av, heldigvis var jeg mesteparten av den uken andre steder.....

Kommentar

Har vært med på Songkran to ganger og det kan ikke sammenlignes med Loi Krathong.
          Loi Krathong er reine søndagsskolen i forhold til Songkran - men det er en opplevelse jeg ikke
          vile vært foruten. Kommer sikkert til å feire Songkran neste år også.....

Kommentar

Jeg kommer nok også til å feire Songkran de årene det passer.
            Må bare holde meg unna de stedene som feirer en hel uke ;-)

Nå har det dukket opp en mulighet for at jeg kanskje kan reise til Thailand 2 ganger til neste år så da kan det hende det blir både Songkran og Loy Krathong

Kommentar

På Phuket er det ganske greit, fullt trøkk fra morgen til kveld/natt - 1 dag så er det over.

Hadde heller i orket dette i flere dager....

Kommentar

Noen som har tips til hvor det er fint å feire Loy Krathong ?
                Har ikke opplevd dette før, men planlegger nå en reise til Thailand i November så i år blir det knaksje noe av endelig

Hvor i Bangkok og hvor utenfor Bangkok vil dere som har opplevd dette anbefale ?

Har tenkt tanken på å reise til Sukhothai, noen som har vært der ?

Kommentar

Chiang Mai er sikkert fint. Men jeg har ikke no erfaring fra det selv.

Sawadee kap

Kommentar

Jeg blir lett rørt da jeg ser fine ting.. Sitter med gledes tårer nå av å se på denne videoen. Savner kona mi nå :D:

Sawadee kap

Kommentar

Takk for fine linker. Chiang mai har også vært på bordet som en mulig destinasjon for Loy Krathong.
                      Jeg liker veldig godt høytidene i Thailand, begynner å glede meg nå..... håper det ordner seg slik at vi får reist som planlagt.

Neste år vil jeg gjerne reise til hjemplassen til kona for Songkran, men skulle gjerne også hatt med meg Visaka Bucha day, men den er i mai så jeg må nok velge, ha ha

Skjønner godt at du savner kona, jeg husker den tiden vi var der dere er nå........ ikke bare greit
                      Men nå har kona vært her i over 1 år, hun begynner å snakke brukbart norsk og tiden fra hverandre er glemt.
                      I kveld feirer vi St. Hans med gode venner, masse god Thai mat og jeg får nok en gang bekreftet at jeg gjorde det rette og at det var verdt alt arbeidet og all ventingen.

Så bare tenk på hvor fint det blir når dere kan leve sammen........

Kommentar

Takk for rike ord SanukMak. Ønsker deg å familien en fin dag sammen.. Selv har jeg rørlegger vakt i helgen å er på vei ut døra nå for å jobbe litt.
                        Sawadee kap

Kommentar

Sawadee kap

Kommentar

Sawadee kap

Kommentar

Sawadee kap

Kommentar

Working...
                              X