Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Songkran 2015

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

Opprinnelig skrevet av norlund Vis innlegg
    Hva noen utlendinger tror om Isaan er en egen historie og dem tar fullstendig feil. Isaan er et god sted å være. Ikke bare er Isaan rik på gammel kultur og med et utrolig hyggelig folk, men også en landsdel med en fantastisk natur. For vannbøfler er det bare et tidsspørsmål før dem kun blir brukt til føde og elefanter i Thailand blir stort sett bare brukt i turistindustrien, men det finnes også en håndfull elefanter som er i privat eie vandrende rundt i Isaan som blir brukt som en inntektskilde for eieren ved å la unger ri på og mate dem.
    du, jeg har vært i isaan endel ganger...folk er nok hyggelig så lenge lommeboken og kjøleskapet er fyllt, livet på bygda i los er fyllt med dritt, men det er nå min erfaring da.

Kommentar

Opprinnelig skrevet av mpr Vis innlegg
      du, jeg har vært i isaan endel ganger...folk er nok hyggelig så lenge lommeboken og kjøleskapet er fyllt, livet på bygda i los er fyllt med dritt, men det er nå min erfaring da.

Respekt er ikke noe man er født med. Det er noe man opptjener seg. Mangler man kunnskap om stedet og man stoler "blindt" på en person eller personer som kanskje ikke helt vil ens beste så kan opplevelsen av Isaan fort betone seg som at man betaler for alt og alle.

Kommentar

Respekt er ikke noe man er født med. Det er noe man opptjener seg. Mangler man kunnskap om stedet og man stoler "blindt" på en person eller personer som kanskje ikke helt vil ens beste så kan opplevelsen av Isaan fort betone seg som at man betaler for alt og alle.
        du har litt å lære skjønner jeg.

Kommentar

Det er vel litt hvilket miljø en havner i og mpr. Er nok bra folk å treffe på landsbygda også, kanskje vel så bra som i byene. Jeg har dessverre ennå ikke vært i Isan, men de er vel også som et tverrsnitt av befolkningen ellers. Ser den også, at enkelte oppfatter farangen som en vandrende dollarpresse.

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
            Det er vel litt hvilket miljø en havner i og mpr. Er nok bra folk å treffe på landsbygda også, kanskje vel så bra som i byene. Jeg har dessverre ennå ikke vært i Isan, men de er vel også som et tverrsnitt av befolkningen ellers. Ser den også, at enkelte oppfatter farangen som en vandrende dollarpresse.
            he he, ja noen har litt vanskelig for å forstå at når billetten til Thailand er kjøpt - da er det nesten tomt for penger ;-)
            Har bevisst prøvd å bruke penger på en forsiktig måte i Thailand, vil ikke gi noen inntrykk av at jeg har mer penger enn jeg faktisk har......

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
              det er ikke bare farangen som ses på som en minibank, men hele miljøet er pill råttent, misunnelse, løgner, utroskap, uforstand generelt. ikke bare i isaan, men hele thailand.

Kommentar

det er ikke bare farangen som ses på som en minibank, men hele miljøet er pill råttent, misunnelse, løgner, utroskap, uforstand generelt. ikke bare i isaan, men hele thailand.

Jeg har noen ganger blitt møtt med uttrykket "farlang do". Hvilket er en konsekvens av utlendingers manglende kunnskaper om Thailand og deres altfor store tillit til mennesker som i bunn og grunn bare er ute etter et bedre økonomisk liv for seg selv og sine. Men det betyr IKKE at alle thaier betrakter utlendinger som "vandrende minibanker". Og det er fullt mulig å si et høflig nei dersom man ikke ønsker å bidra med noe økonomisk. Det vil kanskje komme noen sure meldinger om utlendingens gjerrighet, men det blåser fort over. Man får den respekten som man fortjener når man betaler medgift og bygger hus i Thailand. Skal man beskylde noen når bankkontoen er tom så tror jeg nok det er utlendingen man bør henvende seg til. Dumhet avler ikke respekt.

Kommentar

Jeg har noen ganger blitt møtt med uttrykket "farlang do". Hvilket er en konsekvens av utlendingers manglende kunnskaper om Thailand og deres altfor store tillit til mennesker som i bunn og grunn bare er ute etter et bedre økonomisk liv for seg selv og sine. Men det betyr IKKE at alle thaier betrakter utlendinger som "vandrende minibanker". Og det er fullt mulig å si et høflig nei dersom man ikke ønsker å bidra med noe økonomisk. Det vil kanskje komme noen sure meldinger om utlendingens gjerrighet, men det blåser fort over. Man får den respekten som man fortjener når man betaler medgift og bygger hus i Thailand. Skal man beskylde noen når bankkontoen er tom så tror jeg nok det er utlendingen man bør henvende seg til. Dumhet avler ikke respekt.
                  drit i farlangen, jeg snakker om thaiene, hvordan de er mot hverandre generelt. at de også er kjipe mot farlanger er bare en bonus.

Kommentar

drit i farlangen, jeg snakker om thaiene, hvordan de er mot hverandre generelt. at de også er kjipe mot farlanger er bare en bonus.
                    Min erfaring er at det å være en utlending i Thailand noen ganger skaper en viss økonomisk forventning. Som sagt så er det bare å si et høflig nei og da er stort sett alle problemer borte. Og har man ikke vett nok til det så får man takke seg selv istedenfor å klage på thaiene. Dem bare bukker og takker. Noe annet ville vel vært rart. At thaiene skulle være noe spesielt ille mot hverandre er ikke min erfaring. Men penger tror jeg normalt kan være et tema blant fattige mennesker. Og thaiene har en tendens til å være en tanke "fasade-fikserte". Utseende og hva saker og ting ser ut til å være i en positiv retning betyr litt mere enn i vårt norske samfunn.

Kommentar

Working...
                    X