Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Militærkupp igjen

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Militærkupp igjen

Forsvarssjefen, general Prayuth Chan-O-Cha, sier hæren vil gjeninnføre orden og sørge for at det blir iverksatt politiske reformer. Han framholder også at maktovertakelsen ikke vil påvirke Thailands forhold til omverdenen.
    - For at landet raskt skal vende tilbake til en normal situasjon, må Den nasjonale fredsbevarende komité, som består av hæren, flyvåpenet og politiet, overta makten 22. mai klokka 16.30, sa forsvarssjefen.

Les hele artikkelen i VG

ganske spesielt her,

portforbud etter 22.00 alt stengt og morklagt

offentlig transport stoppet

nesten ikke en taxi aa se

Kommentar

Noen som mener noe om militærkuppet, og de strenge ne de har satt i verk? Er dette et tilbakeskritt for Thailand? Er det nødvendig for å få bukt med korrupsjon og valgfusk?
      I Bangkok er det daglige demonstrasjoner til tross for forbud mot det. Militæret truer med straffer for de som ikke følger påbudene. Skal det være lov å demonstrere, eller bør folk respektere situasjonen og vente til det blir valg om litt over ett år med å uttrykke sine meninger?

Kommentar

lei thailand jeg...glad det er minimum et år til neste gang..

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
          Noen som mener noe om militærkuppet, og de strenge ne de har satt i verk? Er dette et tilbakeskritt for Thailand? Er det nødvendig for å få bukt med korrupsjon og valgfusk?
          I Bangkok er det daglige demonstrasjoner til tross for forbud mot det. Militæret truer med straffer for de som ikke følger påbudene. Skal det være lov å demonstrere, eller bør folk respektere situasjonen og vente til det blir valg om litt over ett år med å uttrykke sine meninger?
          militaerkupp mot korrupsjon?
          maa i saa fall vaere forste gang i historien at et militaerkupp avhjelper korrupsjon

LoS er naa et militaerdiktatur og en helt totalitaer stat, neppe noe aa respektere

Kommentar

I utgangspunktet klinger ordet militærkupp dårlig. Men en må kjenne Thailands politiske historie også. Et militærkupp i Thailand er ikke som andre militærkupp. Tilstanden forut for militærkuppet var ikke bra for landets økonomi. Nå var også innlegget mitt over stilt i spørsmåls form. Jeg skrev ikke at militærkuppet var et middel mot korrupsjon. Men jeg vil gjerne høre en løsning på den politiske situasjonen i Thailand.

Kommentar

Det er jo litt spesiellt at Thaiene uttrykker stor tilfredshet med kuppet. Endelig er "alt bråket" over.
              Vesten reagerer med ønske om sanksjoner og uttrekking av samarbeid, men jeg er ikke sikker på at det er det rette svaret.
              Vesten må nok forstå at det tar noe tid å få ting på plass. Endelig er det politiaksjoner mot ulovligheter som før ikke ble tatt på alvor nok, juntaen går også hardere ut mot korrupsjon enn noen Thailandsk regjering har gjort så lenge jeg vet.
              Korrupsjon er etter min mening Thailands aller største utfordring, jeg synes det er fint at juntaen setter dette på kartet, men håper selvsagt at det kan holdes skikkelige valg så snart som mulig.

Kommentar

Det har nok vært tilløp til protester mot militærkuppet, naturlig nok. Men jeg har vanskelig for å se en annen løsning på de store problemene som har vært med stabil styring av landet. Når politikerne på tvers av partigrenser ikke har greid å løse dette var militærets inngripen den rette løsningen. Vestlige lands kritikk må vel mest sees i lys av at de er forpliktet til å komme med ofisielle protester på det som tross alt var en inngripen i demokratiet.

Kommentar

Jeg må jo si at militær-juntaen imponerer meg. Jeg fryktet noe helt annet, men de har jo mot til å ta tak i ting som myndighetene i Thailand skulle gjort for leeeeenge siden.
                  Se hva de gjør i Phuket. De renser strender og rydder opp i taxi mafian, fantastisk

Se artikkel på phuket wan tourist news:
                  http://phuketwan.com/tourism/exclusi...uk-tuks-20644/

Kommentar

Working...
                  X