Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sammenstøt i Bangkok

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

Fant disse artiklene i Bangkok post:

Militæret holder nøkkelen til Sutheps seier eller nederlag:

http://www.bangkokpost.com/opinion/o...ry---or-defeat

Meninger om Sutheps protestaksjon:

http://www.bangkokpost.com/opinion/o...-empty-for-you

Kommentar

Ikke har jeg noe løsning på de politiske problemene i Thailand, men situasjonen er ikke bra. I sør(Trang) der min kones familie bor er motstanden mot Yingluck stor. I tillegg til at hun av mange blir sett på som sin korrupsjonsdømte brors forlengede arm mener de at de sørlige provinsene blir oversett av nåværende regjering. Det som heller ikke kan sees bort fra er at Thaksin tross alt sørget for å gjennomføre flere reformer som har gitt fattige bønder bedre kår. Noe som etterfølgereren Abhisit Vejjajiva, lederen av det demokratiske partiet fulgte opp.
      Jeg er uansett skeptisk til å sette til side en demokratisk valgt regjering. Jeg tror Thailands problem stikker dypere, det er en systemsvikt som de ulike partiene burde bekjempet i fellesskap gjennom samtaler. Faren er tilstede for at blod nok en gang vil renne om noen dager.

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
        Ikke har jeg noe løsning på de politiske problemene i Thailand, men situasjonen er ikke bra. I sør(Trang) der min kones familie bor er motstanden mot Yingluck stor. I tillegg til at hun av mange blir sett på som sin korrupsjonsdømte brors forlengede arm mener de at de sørlige provinsene blir oversett av nåværende regjering. Det som heller ikke kan sees bort fra er at Thaksin tross alt sørget for å gjennomføre flere reformer som har gitt fattige bønder bedre kår. Noe som etterfølgereren Abhisit Vejjajiva, lederen av det demokratiske partiet fulgte opp.
        Jeg er uansett skeptisk til å sette til side en demokratisk valgt regjering. Jeg tror Thailands problem stikker dypere, det er en systemsvikt som de ulike partiene burde bekjempet i fellesskap gjennom samtaler. Faren er tilstede for at blod nok en gang vil renne om noen dager.
        Jeg er redd for at du har rett, dette kan bli stygt. Flere Thaier sier til meg at Thaksin gjorde mye som ikke var bra, men at det under han uansett skjedde noe også av positiv karakter. Jeg er i grunnen glad jeg ikke befinner meg i Thailand akkurat nå...

Kommentar

Det er nå uansett ikke noe sjakktrekk å ha korrupsjonsdømte Thaksin sin søster til å sitte som statsminister, det innbyr til bråk.

Kommentar

Opposisjonen ønsker ikke nyvalg, de ønsker at Yingluck trekker seg som statsminister og at regjeringen oppløses, regjeringen er riktignok opppløst nå, men det er i påvente av et nyvalg.De vil i neste omgang sette inn et "folkeråd" utepekt av kongens rådgivere. Veldig spesielt etter som de gules partinavn er Det Demokratiske parti. De vil altså sette til side demokratiet... Med en konge som er det samlende for alle thaier men som ikke har mange år igjen ser det ikke lyst ut.
            Dette er ikke kamp om demokrati eller ikke demokrati... Bak de røde, blå, gule eller andre farger står det rå pengemakt... Bak nikkedukka som er statsminister nå står faren hennes og hans venner, bak søpla som arrangerer demonstrasjoner står annen storkapital med kobling til mafiaen i sør... Det er rå makt om hvem som skal få ha hendene i honningkrukka... Får Yinglack fortsette som statsminister blir farens bankkonto ganske fort fylt opp med nye lån som er øremerket "investeringer"... I rurale strøk vet folk ikke hva de stemmer på, men tar de imot noen sølvpenger er det inngrodd i sjela at de stemmer på de som har gitt de mest bath for å stemme....

Kommentar

Hvordan kommer faren hennes inn i bildet her ?

Kommentar

Opprinnelig skrevet av mpr Vis innlegg
                Gi alle en banan hver!
                Tror du ikke de allerede har en banan hver ?

Kommentar

Opprinnelig skrevet av SanukMak Vis innlegg
                  Hvordan kommer faren hennes inn i bildet her ?
                  Yanglack er jo dattera til Thaksin, vokst opp hos foreldrene hans...

Kommentar

Dattera??:0- Det vel være temmelig uoffisielt. Hun omtales som søstra. Har du info som sier noe annet Loong?

Kommentar

Dattera??:0- Det vel være temmelig uoffisielt. Hun omtales som søstra. Har du info som sier noe annet Loong?
                      Ja det lurer jeg også på.... all offisiell info sier at de er søsken

Kommentar

Thaksins to døtre heter Pinthongta og Paethongtan.

Her er et bilde av deres far, Lert, med sine døtre.

Click image for larger version

Name:	lert-family.jpg
Views:	1
Size:	120,3 KB
ID:	48233

Fra venstre far Lert, Yoawares, Yingluck, Monthatip, Yaowapa.

Kommentar

Thaksins to døtre heter Pinthongta og Paethongtan.

Her er et bilde av deres far, Lert, med sine døtre.

[ATTACH=CONFIG]1259[/ATTACH]

Fra venstre far Lert, Yoawares, Yingluck, Monthatip, Yaowapa.
                          Hvis det skulle være hold i at hun er hans datter endrer vel egentlig det ingenting.... Om hun er dattera eller søstra spiller vel ingen politisk rolle. Det som spiller en rolle er jo at de er familie, ikke hvor i familietreet de hører til....

Kommentar

Working...
                          X