Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Noen som prater Thai ?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Noen som prater Thai ?

Hei alle sammen.. Er det noen hær som prater flytende Thai ??

Selv har jeg godt på skole i Thailand. Men Thaien mine er fremdeles ikke på topp.. Men gøy å prøve seg litt. Da jeg er på ferie i Bangkok,Phuket eller Pattaya har jeg ingen problemer. Siden nessten alle prater Engelsk. Da blir jeg litt sløv selv med tanken på å bruke/snakke Thai.

Men da jeg er i Isan med dama mi blir det andre boller. Da skjønner jo folk ingenting om jeg prater Engelsk. Så da prøver jeg å gjøre meg forstått på Thai mest mulig. Har fodt mange smil av glade mennesker som ser en hvit mann som prater Thai.. Det jeg liker mest er å gå inn på ett marked eller resturang å bestile meg mat på Thai. Jeg elsker jo å spise Nam Tok Moo eller Lap Moo. Dette spiser jeg veldig spicy å med sticky rice. Da ser folk på meg å smiler. Så hører jeg dem små prater å sier ''FALANG GIN NAM TOK'' Da svarer jeg å sier. Falang Lao gin koniaw dowai å smiler. Folk bare ler av meg å smiler.
    Sawadee kap

Jeg prater flytende. Syns generelt det er utrolig vanskelig med engelsk i Thailand, særlig ute på bygda.

Kommentar

Det er helt klart en stor fordel å kunne thai, det er selve inngangsbilletten til å komme thaiene inn på livet. Har du bodd eller bor du i Thailand etter som du prater thai flytende?

Kommentar

Jeg har ikke bodd der nei, bare vært der mye. Og vært gift med en thai i mange år. Jeg er i tillegg over gjennomsnittet interessert i språk, så da ble det slik.

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Kris Vis innlegg
          Jeg prater flytende. Syns generelt det er utrolig vanskelig med engelsk i Thailand, særlig ute på bygda.
          Jeg har vært MYE på bygda i nord og nordøst Thailand. Ofte blir jeg overrasket over å finne "engelsktalende"
          på de minste / fjerneste stedene.

Kommentar

Snakker endel isaan dialekt.Nok til å gjøre meg forstått iallefall. Kona og jeg har startet det nye året med å kun snakke Thai til hverandre hjemme sånn at jeg skal lære Thai. Ser ut som om det blir en lang vei å gå men plukker stadig opp mer. gøy!
            Thai! Smooth as silk

Kommentar

Opprinnelig skrevet av roger1970 Vis innlegg
              Snakker endel isaan dialekt.Nok til å gjøre meg forstått iallefall. Kona og jeg har startet det nye året med å kun snakke Thai til hverandre hjemme sånn at jeg skal lære Thai. Ser ut som om det blir en lang vei å gå men plukker stadig opp mer. gøy!
              Slik skulle jeg ønske det var hos meg også, vil gjerne lære.
              Men jeg får kjeft av madammen for at vi ikke snakker nok norsk. Må nok vente til hun er ferdig på norskkurs før det blir min tur

Kommentar

Hehe. Heldigvis er kona ferdig med Norsk undervisninga for mange år siden og hun snakker Norsk veldig bra.Byr ikke på problemer for oss lol
                Thai! Smooth as silk

Kommentar

Glemte denne tråden helt jeg.. LOL !!

Skal vi lære Thai sammen kanskje ??

Pom mai sabai kap. Pom kit thung mia mak mak. Hva betyr dette ??
                  Sawadee kap

Kommentar

Jeg er ikke helt frisk/pigg. (den forste setn.)

Kommentar

He he ja jeg sier jeg ikke føler bra siden jeg savner kona mi.
                      Sawadee kap

Kommentar

I dag får jeg prøvd meg på Thai språk. Det blir full hus i dag og det er mange Thaier som kommer hjem til meg i kveld for å feire St. Hans. Kona er allerede i gang på kjøkkenet. Papaya salat må jo på plass (de møtes ikke uten dette, ha ha)
                        Gøy å få testet ut litt

Kommentar

Jeg laget for en tid siden en gruppe som heter Thai språk.
                          Enn så lenge har den bare ett medlem (meg) :-(
                          Tanken var at vi kunne bruke denne gruppen til å snakke om språket og forhåpentligvis lære noe av hverandre

Gå inn på grupper, finn "Thai språk" og meld dere inn !!

Kommentar

Ok sounds nice SanukMake i will be your second member
                            Sawadee kap

Kommentar

Lykke til i dag da !!!
                              Sawadee kap

Kommentar

Working...
                              X