Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse

Oppgradering av Thaiportalen

Vi har oppgradert programvaren i forumet til nyeste utgave. Designet har også fått en "new look". Vi håper det faller i smak.
Se mer
Se mindre

Koh Chang

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

he he, ja jeg tok ca 4500 bilder på denne turen til Thailand. Holder på å sortere de nå, men det er litt av en jobb.....

Kommentar

Enig i at en kan finne på mye på Kho Chang. Om jeg vil klatre opp i fjellene midt på øya i jungelområdene der er jeg derved ikke helt sikker på om jeg ville gjort. Den største slangen jeg noensinne har sett var utpå øya der, og den fristet det ikke å hilse nermere på. Selv om den var nede i lavlandet og krysset veien vil jeg tro den holder til i det fuktige jungelklimaet midt inne på øya til vanlig. Traff denne på en biltur på østsiden av øyen. I syd på vestsiden er det en herlig fiskelandsby med noen fine resturanter ute på piren der. Der er det trivelig og bruke noen timer. Forøvrig der de fleste øyhoppeturene går ut i fra. Prisene er heller ikke så aller værst på Kho Chang. Fine områder for barn også der, og sist men ikke minst er det fine strender på øyen uten for mange strandselgere. Jeg kommer til og reise ditt igjen. Har blitt min perle.

Kommentar

Opprinnelig skrevet av SanukMak Vis innlegg
        he he, ja jeg tok ca 4500 bilder på denne turen til Thailand. Holder på å sortere de nå, men det er litt av en jobb.....
        Du trenger ikke legge ut alle, det holder med halvparten. :D:

Høres bra ut ronord. Jeg har ikke vært på Koh Chang ennå, men kona pratet om at hun kunne tenkt seg en tur dit for et par år siden... Mener jeg har hørt at Koh Chang tidligere har vært en av thaienes favoritt feriesteder?

Kommentar

Klong Plu waterfall.
          En halvtimes gåtur i jungelen. Starter nær klong Phrao beach. Det koster 400 baht å komme inn for utlendinger.
          Utrolig forfriskende tur og fin avveksling fra den varme stranden. Flott å bade i kulpen under fossen hvis man ikke bryr seg om fisk som småbiter på bena dine. Det gjør ikke vindt, men noen synes det er litt ekkelt.
          Anbefales
          Attached Files

Kommentar

Klong Phrao Beach utenfor Centara resort. Stille og rolig sted, fantastisk om kvelden

Click image for larger version

Name:	PB290175copy small.jpg
Views:	1
Size:	97,2 KB
ID:	48246

Kommentar

Ser fint ut der SanukMak. Har selv enda ikke vært der inne som du viser bilder fra, men ser rent og pent ut der. Kho Chang bevarte vel sin sjarm mye lenger en andre turistdestinasjoner fordi det var veldig strengt å bygge noe som helst ute på øya. De siste 20 årene har de sluppet litt opp på tillatelser til og bygge hoteller ol. Spennende og utforske øyas østkyst helt i syd. Sist jeg var der var veiene nesten helt ødelagt av regn/flom, men L200 tok seg frem ved forsiktig kjøring. Det virket som det var litt gammeldagse "hippieleire" på noen bortgjemte plasser utpå ei halvøy der. Litt slitt, men artig og se hvordan turisme har foregått tidligere med bare enkle hytter og null hotell. Er det noen som har noe mer info om disse plassene?

Kommentar

Artig å se SanukMak. Flott badestrand. Det er verre å bygge hoteller helt ned på offenlige strender nå etter at militærregimet overtok. I Phuket har til og med nyere hoteller bygd uten den nødvendige tillatelsen måtte rive. Og bra er det. Sånne perler må tas vare på.

Kommentar

Working...
                X