Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Nong Khai

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Nong Khai

Nong Khai er hovedstaden i provinsen Nong Khai i det nord østlige Thailand (Issan)
    Befolkningen er ca 64000 personer.
    Det er ca 640 km fra Bangkok til Nong Khai
    Nong Khai er innfalsporten til Laos med Friendship Bridge som går over floden Mekong
    Til Laos, og vintiane er bare ca 25 kilometer unna.

Nong Khai har Tesco Lotus og 2 store hoteller Mekong riverside Hotell og Nong Khai Grand Hotell og mange forskjellige Ressorts langs Mekong-bredden.
    De har et stort marked som heter ,Taa Sadej Indo-China Marked og det er en opplevelse å rusle der og se hva som finnes.
    For å komme dit så går det både buss-tog og fly.
    Tar du fly så lander du i Udon Thani og derfra er det ca 50 km til Nong Khai og taxi koster ca 150 baht.
    http://home.online.no/~a-aunmo/home.html

Og Nong Khai har så mye mere og by på, det er rett og slett en liten perle i nord. Besøk gjerne Mud Mee guesthouse, jeg r overraskelser. Bra thai og europeisk mat får du på Danish Bakery. Beste hotellet er etter min mening Pantawee Hotel som ligger et steinkast unna Danish Bakery, rene pene rom, bra restaurant, utmerket service og sentral beliggenhet i gangavstand til det berømte markedet.

http://thailand.pantawee.com/

Kommentar

Opprinnelig skrevet av Sangthip Vis innlegg
      Og Nong Khai har så mye mere og by på, det er rett og slett en liten perle i nord. Besøk gjerne Mud Mee guesthouse, jeg r overraskelser. Bra thai og europeisk mat får du på Danish Bakery. Beste hotellet er etter min mening Pantawee Hotel som ligger et steinkast unna Danish Bakery, rene pene rom, bra restaurant, utmerket service og sentral beliggenhet i gangavstand til det berømte markedet.

http://thailand.pantawee.com/
      Ikke dårlig. De fleste rom har pc også. Pris fra 600 baht.

Kommentar

Nå er det bare 6 dager til jeg ankommer BKK og noen dager senere er jeg i Nong Khai, jeg gleder meg virkelig til og komme ut på "landsbygda", tenker det er en litt stille by hvor de lever etter
        "hvorfor gjøre idag det du kan utsette til i morgen"

Skal bo hjemme til en Thailandsk familie i ca. 2måneder og reise litt ut fra dem "When you feel safe". Det er familie til en voksen dame her i Trondheim. Men først og fremst utforske nabolaget og så vil jeg veldig gjerne en tur til Angkor Wat.
        Har sett en del filmer på YouTube fra Nong Khai og det ser veldig trivelig ut der.

Gleder meg til og se naturen, om den er slik jeg ser for meg; en litt sånn enklere utgave av en jungel som jeg ser på vietnamkrig filmer. Nam Tok (vannfallene) bade i dem om det er mulig.

Er det noen farlige dyr der? Slanger, edderkopper...?
        Mekong elven ser ikke særlig fristende til en svømmetur, derfor namtok'ene, men er det andre aktiviteter man kan gjøre på elva? Er veldig glad i seiling (vannsport).

Håper dette blir slik jeg forestiller meg, en veldig stor kontrast i forhold til Bangkok. Og at det ikke er en motorvei like utenfor huset.
        En plass jeg kan være turist og slappe av uten og bruke for mye penger.

Skal holde dere oppdatert om det meste jeg opplever.

mvh
        ~namkeng~
        Last edited by namkeng; 18-07-2008, 19:52.

Kommentar

Working...
        X