Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Trat

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Trat

Langt ned i sør-øst ligger provinsen Trat, faktisk bare et steinkast fra kambodsjanske grensen. I Trat finner man mengder av flotte øyer med de flotteste strendene og en utrolig vakker og frodig natur. Mest kjent er kanskje Koh Chang som i senere tid er blitt kraftig utbygget. Lengre sør ligger øyene Koh Maak og Koh Kood.

Koh Maak begynner og bli eksploatert og masseturismen er langt på vei godt etablert, på Koh Kood er det fremdeles en sjanse for og oppleve fred og ro. Enkelte sier at når solen går ned på Koh Kood så finnes det ikke noe som helst og ta seg til, selv mener jeg at det kanskje er like bra. På Koh Kood finner man ingen puber, barer, gogo-barer eller diskoteker, derimot finner man en stillhet som jeg tror man må lete lenge etter.

Koh Kood er det perfekte sted for den eller de som søker maksimal avslapping, naturopplevelser, fiske, dykking, snorkling, paddling og sist men ikke minst, bade i det klareste vann jeg har sett så langt i Thailand. Koh Kood er ypperlig for par, foreldre med barn og for de som vil langst vekk fra støyende trafikk, øya består foreløpig kun av noen få kilometer bilvei og forhåpentligvis blir det med det.

Noe av det mest fantastiske man kan oppleve på Koh Kood er og leie kano og paddle i noen av de naturlige mangrovebevokste kanalene på øya, og bade i solnedgangen faller bare naturlig. Jeg anbefaler Ao Bang Bao stranden og The Beach Resort der, regn med et budsjett på rundt THB 3000/døgn inklusive mat for 2 personer i bungalow av enkel standard. Undertegnede bodde i luksusbungalow og betalte THB 3200/døgn inklusive ABF, jeg brukte forøvrig ca. THB 1000/døgn i tillegg for mat og drikke.

For og komme til Koh Kood er det enklest og ta seg til Laem Sok pir(uttales læmm såkk)først. Laem Sok ligger 20 km sør for Trat og man kan ta song-taeow(pick-up med 2 benker på lasteplanet) dit. Fra Laem Sok går det speed-båter direkte til de ulike overnattingsstedene på øya, til Ao Bang Bao tar turen mellom 1 og 1 1/2 time avhengig av stopp på Koh Maak eller ikke. Prisen er i øyeblikket THB 1100/person T/R. Selskapet som jeg brukte heter Siriwhi Speed Boat og direktenummer for booking er +66(0)86 1267860. Båtene har to daglige avganger, den første kl.09.00 og den andre kl.13.00. Kommer man til Laem Sok sent om ettermiddagen finnes enkle bungalower tilleie, prisen er 600 bath/døgn. Pakker til Koh Kood kan forøvrig kjøpes overalt på reisebyråer i Thailand.

Flere bilder her:

http://www.thaiportalen.no/fotoalbum...to=461&cat=522

En annen web-side: http://www.kokood.com/
    Last edited by Sangthip; 22-01-2008, 12:59.

Flotte bilder fra Trat, fremdeles har jeg ikke vært på den siden av Thailandske gulfen, men det må jeg gjøre noe med. ;)

Kommentar

Er ikke helt med hvor dette er. Sangthip har du et kart eller en beskrivelse hvordan vi kommer oss hit?
      Rundtur i sør.
      Hakuna Matata

Kommentar

Koh Kood ligger i provinsen Trat som sagt, klikk gjerne på denne linken for mere kjøtt på beina TG:

http://www.kokood.com/

Eller på denne svenske linken hvis du ikke skjønner engelsk:

http://www.kohchang.se/kohkood/
        Last edited by Sangthip; 22-01-2008, 19:17.

Kommentar

Når man først er på disse trakter, er det noen andre steder i nærheten man bør besøke?

Kommentar

Dette er nok litt på kanten men jeg voger meg alikevel. Cambodia virker spennende - og vi dit. I Mars reiser vi på vår første tur. Vi avslutter riktignok reisen med et lengere opphold i Thailand, men noe tid i Phnon Phen blir det. Vi har valgt å krisse grensen med å fly inn siden thai har vanvittig gode tilbud på fly ut fra BKK.

Du spurte om andre ting en burde gjøre / besøke når en var i regionen - jeg vill tatt en tur inn til Cambodia.
            Rundtur i sør.
            Hakuna Matata

Kommentar

Det frister meg også med en tur til Kambodja. Men jeg vet ikke hva vi gjør. Vi starter ferien i Koh Chang/Kood, så får vi se hva som skjer.

Kommentar

Uten å være 100% sikker, mener jeg at det ikke lar seg gjøre og krysse grensen til Kambodja fra området ved Trat. Og da mener jeg langs landeveien. Mener å ha lest om at det finnes båtrute i området, men det kan sikkert andre mer om.

Kommentar

Working...
                X