Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Første gang til Thailand! Phuket :))

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Første gang til Thailand! Phuket :))

Hei!

Jeg er helt ny på forumet og trenger tips til Thailandtur
    Vi er to jenter på 28 som har tenkt oss nedover nå i vinter (mellom november og februar, helst januar). Ingen av oss har vært i Thailand før og har det egentlig lite klart hvor vi vil dra hen, og når. Turen ligger på en 2 uker, men om vi ikke reiser charter så skal vi prøve å få til opp imot 3 uker.
    Har sett oss ut Phuket, men klarer ikke å finne ut hvilken av plassene. Patong, Karon eller Kata Beach? Kho Samui frister forøvrig også en del :p
    Det vi vil få utav turen er å se en del av Thailand, noen utflukter, sol & bad, men også en fest eller to. Kjekt å iallefall ha muligheten til det. Vi er dog usikre på om Patong kan bli litt i drøyeste laget. Men det er vel litt hva man gjør det til selv, eller hur?

Noen spørsmål samlet opp! ;

*Når er det billigst å bestille tur?
    *Bør man gå for charter når man er førstegangsreisende til Thailand?
    *Hvor mye lommepenger bør man skrape sammen for en slik tur?
    *Er det vanskelig å finne overnatting sånn på sparket i januar? Vi har på ingen måte tenkt å leve som dronninger, men kjipt å spinke & spare når man første er på tur også.
    *Noen som kan anbefale en fin resierute hvor vi får med oss både Bangkok, Patong, Karon, Kata og Koh Samui? Krabi er også av interesse, men det skal visstnok være litt dyrere der..? Begrenser seg vel hva man rekker på 14 dager også.

På forhånd, takk for hjelpen.

Først, velkommen til forumet. Første turen min til Thailand gikk med charter. Jeg har også reist med charter senere når det har dukket opp knalltilbud. MEN det er en lang flytur til Thailand fra Norge, for at det skal være verdt det bør du ha fått en god pris på charter. Selv med rutefly er det en lang tur, men du reiser langt mere komfortabelt.

Phuket er et bra sted å starte på sin første tur til Thailand mener jeg. Det er kort avstand mellom Patong, Karon eller Kata Beach, dere kan faktisk besøke alle tre strendene i løpet av en dag uten å stresse..

Jeg startet mitt forhold til Thailand i Karon, i den senere årene har det vært en voldsom utbygging der. Nå er det masseturismen som rår der også.

Med tanke på strandliv har jeg forlengst skygget unna Patong, jeg var på stranden der en tur hver gang jeg var i Thailand tidlligere. Nå er det et voldsomt bråk fra vannscootere, og delvis overbefolket strand. Karon Beach er langt roligere i så måte. Nattelivet i Patong er hva en gjør det til selv, alltid moro å ta en tur på byen i Patong synes jeg.
    Er nok langt mere som skjer der enn i Karon og Kata.

Phuket egner seg godt til utflukter i området, kort vei over til Phi-Phi island foreks. Det er likeså flere øyer utenfor det er verdt å få med seg. Buss ned til Krabi kan også være en ide..? Det går buss flere ganger om dagen fra Phuket town.
    Januar er en fin måned å reise på, også prismessig. Hvorfor vil der ta hotellbooking på sparket? Jeg booker bestandig hotell for den første uka på forhånd, deretter har jeg heller en åpning.

Kommentar

Oi, takker for kjapt og utfyllende svar, Andaman :D

Opprinnelig skrevet av Andaman Vis innlegg
      MEN det er en lang flytur til Thailand fra Norge, for at det skal være verdt det bør du ha fått en god pris på charter. Selv med rutefly er det en lang tur, men du reiser langt mere komfortabelt.
      Mulig jeg har misforstått, men bruker ikke ruteflyene langt lengre tid enn charterflyene? 28 timer og mange mellomlandinger vs 11 timer og straka vegen?

Januar er en fin måned å reise på, også prismessig. Hvorfor vil der ta hotellbooking på sparket? Jeg booker bestandig hotell for den første uka på forhånd, deretter har jeg heller en åpning.
      Vi er redd for å låse oss til f.eks Patong, for så å finne ut at Koh Samui er en mye bedre plass for oss å være. Men ser også problemet i å måtte sitte på hotellrommet å finne nye rom fra dag til dag.

Nytt tips har rent inn her allerede ; Koh Lanta? Noen synspunkter om den plassen?

Mvh
      Vingle-Petra

Kommentar

Dere kan nå Bangkok fra Trondheim på 12,55 timer nå med å reise med Thai airways fra Gardermoen. Men charter kan ellers medføre en kjappere reise ned ja.
        Og, det er direkte fra Oslo til Bangkok.

Jeg har ikke vært på Koh Samui, men det er sikkert ok sted det også.

Koh Lanta er greit å kombinere med enten Phuket, eller direktefly fra Bangkok til Krabi, for så å reise til Koh Lanta med bus, ca 1,5 time. Det er et sted det skjer mye utbygging nå, skal visst være populært for svenske turister.

Hele kysten fra langs Andamansjøen innbyr egentlig til flotte opplevelser. Kunsten er egentlig å unngå køen med skandinaviske turister?

Har dere vurdert Trang? Går fint å kombinere med Bangkok, det går fly direkte dit. Og en tur på disco i Trang town ville garantert gitt dere en uforglemmelig opplevelse, flere hundre thaier i topp slag og ingen vestlige turister, med masse god musikk fra scenen. i:

Kommentar

Dere kan nå Bangkok fra Trondheim på 12,55 timer nå med å reise med Thai airways fra Gardermoen. Men charter kan ellers medføre en kjappere reise ned ja.
          Og, det er direkte fra Oslo til Bangkok.

Jeg har ikke vært på Koh Samui, men det er sikkert ok sted det også.

Koh Lanta er greit å kombinere med enten Phuket, eller direktefly fra Bangkok til Krabi, for så å reise til Koh Lanta med bus, ca 1,5 time. Det er et sted det skjer mye utbygging nå, skal visst være populært for svenske turister.

Hele kysten fra langs Andamansjøen innbyr egentlig til flotte opplevelser. Kunsten er egentlig å unngå køen med skandinaviske turister?

Har dere vurdert Trang? Går fint å kombinere med Bangkok, det går fly direkte dit. Og en tur på disco i Trang town ville garantert gitt dere en uforglemmelig opplevelse, flere hundre thaier i topp slag og ingen vestlige turister, med masse god musikk fra scenen. i:
          Hei jeg har reist mye med finnair , tar ca 9 t 30 min fra helsinki til bangkok,kan evnt da bli 2 dager i bangkok og utforske etter det ta fly til koh samui ellers kan jeg anbefale nord thailand udon thani ikke mye strender der men har bilige hoteler med basseng og spa osv osv mye og se på + mye billigere en i turistmaskinene som pattaya ,bangkok og phuket klikk gjerne inn på hjemesiden min litt bilder fra nordthailand www.purethai.net
          Last edited by kennedy75; 09-06-2009, 13:55.
          Udon thani here i come 16 nov <->

Kommentar

Hei, velkomen til forumet melodia. Jeg trur ikke det er vanskelig å få hotelrom på sparket, men de fleste bestiller vel rom før avreise. Jeg har hørt at noen reiser uten å bestille, og det har gått fint. angående penger, så trenger man ikke så veldig mye penger, hotel er billig i tailand, får utmerket hotel for 1000- 1500 baht, ca 200-300 norske kroner. Jeg har brukt å ta med noen kontanter, greit å veksle både euro ok norske kroner. Men den beste kuresen er å ta ut i minibanker. Kan vere lurt å ta med et visa kort, og ett kreditkort. Jeg skal nedover i juli, da reiser jeg fra Trondheim, vi danmark. Tar ca 1 time og femti minutter fra trondheim til københavn, ca 10 timer og femtiminutter fra køben- bangkok med sas rutefly.<->

Kommentar

Jo, selvsagt går det fint å begynne å lete etter et ok hotell når man kommer fram trøtt og sliten etter en lang reise... Det har jeg gjort en gang for mye. Hotell finner man, men du vil gjerne ha et hotell du blir fornøyd med. Stort sett har en lagt planer for de første dagene, da er det veldig greit å vite hvor en skal fortelle taxisjåføren på flyplassen hvor han skal kjøre etter ankomst.

Kommentar

Har dere vurdert Trang?
                Trang har vi sett på, men ble nedprioritert av Phuket ganske kjapt. Nord-Thailand høres også forlokkende ut, Kennedy75, men vi får nok holde oss til Phuket-området. Det tror jeg er det eneste vi er rimelig sikre på. Så mange plasser, så lite tid..
                Attached Files

Kommentar

Opprinnelig skrevet av zetoren Vis innlegg
                  Hei, velkomen til forumet melodia. Jeg trur ikke det er vanskelig å få hotelrom på sparket, men de fleste bestiller vel rom før avreise. Jeg har hørt at noen reiser uten å bestille, og det har gått fint. angående penger, så trenger man ikke så veldig mye penger, hotel er billig i tailand, får utmerket hotel for 1000- 1500 baht, ca 200-300 norske kroner. Jeg har brukt å ta med noen kontanter, greit å veksle både euro ok norske kroner. Men den beste kuresen er å ta ut i minibanker. Kan vere lurt å ta med et visa kort, og ett kreditkort. Jeg skal nedover i juli, da reiser jeg fra Trondheim, vi danmark. Tar ca 1 time og femti minutter fra trondheim til københavn, ca 10 timer og femtiminutter fra køben- bangkok med sas rutefly.<->
                  Takk-takk
                  Ah, heldig som skal nedover så snart, føles som en halv evighet til januar
                  Lurer på om vi skal gå for hotell de første dagene, for så å finne hotell etterhvert som vi flytter på oss. Men ser at det definitivt kan være et pluss å ha ting sånn nogenlunde klart når man endelig kommer fram.

Er vin dyrere i Thailand? Altså, "dyrt"? Bør man ta med seg fra Tax-free'en? En hører så mye :p

Kommentar

kata er best

Kommentar

Vin er ikke spesielt billig i Thailand, utvalget er vanligvis heller dårlig også. Er nok en god ide å ta med vin fra taxfree,n på Værnes.

Kommentar

Vin er ikke spesielt billig i Thailand, utvalget er vanligvis heller dårlig også. Er nok en god ide å ta med vin fra taxfree,n på Værnes.
                        Er ikke noe vin kjenner men har smakt på thai vin,smakte helt ok styr unna kao lao hehe Eller trykk her kata beach http://www.startour.no/feriereiser/t...on=sommer-2009 har hvert et par ganger i phuket,anbefaler og ta en båt tur som tar dere rundt på 5 forskjellige øyer,monkey islend,james bond island osv med god mat og drikke betalte 1500 bath for en dag,ble hentet på hotellet eller http://www.aftenposten.no/reise/article1176064.ece håper dere finner litt info fra di 2 linken i:
                        Udon thani here i come 16 nov <->

Kommentar

Takker for tips
                          Bør man sette av mer enn èn dag på Phi Phi? Eller går det greit som dagstur?

Kommentar

Det er fint på Phi-Phi, men å vasse blant hundrevis av turister mere enn en dag ville ikke jeg gjort.

Kommentar

Funnet flybilletter fra Oslo-Bangkok til 5600,- i midten av januar, 3 uker. Er det et kupp, eller kan de synke mer i pris? Og lønner det seg framfor charter? Ser de ligger på minst 12 lapper i samme periode. Og SÅ mye bruker man vel ikke på hotell, at det skal være mer lønnsomt?

Kommentar

Working...
                              X