Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tog fra Bangkok til Hat Yai

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Tog fra Bangkok til Hat Yai

Vi skal til Bangkok i august/september, og vurderer å ta tog sørover, til Hat Yai eller Songkhla by. Er det noen som har erfaring med dette? Tenkte på 1. klasse eller 2. klasse... Er det farang-do på toget, tro? Altså sånn til å sitte på. (Har ikke lyst til å fly nedover.)

Lurer også på om det er best å bo på hotell i Songkhla ved stranda eller Had Yai sentrum. Kanskje noen dager her og noen der... Har noen erfaringer med gode/billige hotell i områdene? Trenger ikke luksus, bare det er relativt reint og gjerne med minikjøkken...
    Rak Meuang Thai

Jeg har ikke reist med tog til Songkhla, men synes hotellet vi bodde på i Hat Yai var ok. Det lå nært til shoppingområdet også, med basarene rett i ved.

Vedlagt bilde fra utsikten fra rommet. Vi bodde på JB Hotel. En stor og god frokost med rikt utvalg, men rettene var nok mest tilpasset thailandske ganer. Mye ukjent for meg. Vi bodde der bare ei natt, rakk derfor ikek å utforske hotellet særlig. Prisen derimot var absolutt lav i forhold til hoteller andre steder, men prisnivået her nede er en god del lavere enn Phuket, Bangkok.
    Attached Files

Kommentar

Takk, dette må jeg se nærmere på. i:
      Rak Meuang Thai

Kommentar

Hei, har vært en del i Songkhla og Hat Yai da kona mi kommer derfra. Jeg vet ikke om jeg ville satse på tog, da det tar veldig lang tid, samt at det har blitt angrepet av opprørere fra tid til annen. I songkhla ville jeg bodd på http://www.sawadee.com/hotel/nst/rajamangala/ eller samilla beach hotel. En lat lunch eller middag på restauranten samilla sea sport (som også har gratis Wlan) må du ha. De har nylig åpnet et flott aquarium i Songkhla som også har en mengde utendørsaktiviteter. Flott for familien. http://www.songkhlaaquarium.com/index.php God reise!

Kommentar

Takk for svar, Peekanon!

Oi, det hørtes jo litt skummelt ut med opprørere, da! Familien til mannen min tar tog nedover fra tid til annen, men dette har de ikke fortalt noe om... De pleier å reise på 3. klasse, men jeg tenkte 1. klasse i såfall. Mannen min pleide å reise det turen som barn/ungdom, og syntes det var gøy med matselgere fra de forskjellige provinsene, som solgte de forskjellige stedenes delikatesser på/ved toget.

De sier at det er monsuntid i sør når vi er der, (aug/sep) og det er en av grunnene til at vi ikke har lyst til å fly. (I tilfelle uvær) Vi er ca. 13 personer som skal sørover fra BKK, og da blir det jo dyrt også... Det er vi som betaler.

Får tenke litt på det, takk for rådene!i:
          Rak Meuang Thai

Kommentar

Hvis det er det samme toget som går til Trang, så finnes det "farang" toalett på toget:D: Vi tog 2.klasse og i enden av vognen er det "thai"-toa på ene siden og "farang på andre siden. Go' tur<->

Kommentar

Takk for svar!

Ja, farang-do må man ha, tar ikke sjansen på å måtte sitte på huk på et vinglete tog og sikte på et hull som ikke står stille!:D:
              Rak Meuang Thai

Kommentar

Working...
              X