Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Etappen Bangkok- Surat Thani

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Etappen Bangkok- Surat Thani

Jeg fant ingen lignende tråd noe sted, så opprettet like godt en ny.
    Strekningen Bangkok- Surat Thani skal jeg gjennomføre ganske tidlig på reisen min.
    Er det noen fine steder i mellom her som kan egne seg for en backpacker i tidlig 20 åra?
    Synes strekningen er litt vel lang til å gjennomføre i ett strekk, samt at jeg kunne tenke meg å oppleve noen litt mindre turistinfiserte steder.

Ser mange snakker pent om Hua Hin, men ut i fra beskrivelsene virker det som et mer egnet sted for pensjonister/ småbarnsfamilier.

Kan Chumphon området være et godt sted å ta en "mellomlanding" ?

Bangkok
    Pechaburi - Cha-am
    Prachuap kirikhan - Hua hin - Kao takieap - Pranburi - Samroi yod - Huayyang
    Chumphon - Chumphon town - Tungwoalen beach - Koh tao

Hua hin er ikke bare for pensjonister/ barnefamilier, det er mye å opplever der. Priser er litt høye i Hua hin.
    Sør for Hua hin er noe mindre turister og pene strender.
    Huayyang er ogå veldig fint, men se opp for de 300 svensker familier. De har egen barne skole, butikker og skiltinger på svensk.
    Chumphon har mindre fasiliteter. Jeg bor selv i Chumphon. Mange backpacker stoppe via chumphon enten på vei sørover og til Koh tao.
    Mange drar til Tungwoalen beach etter de hadde vært i chumphon town. Det er billig i Chumphon, men Koh tao er veldig dyrt.
    Den beste helsetur til Thailand!
    www.thaimedretreat.com

Kommentar

Opprinnelig skrevet av wiz Vis innlegg
      Strekningen Bangkok- Surat Thani skal jeg gjennomføre ganske tidlig på reisen min.
      Er det noen fine steder i mellom her som kan egne seg for en backpacker i tidlig 20 åra?
      Synes strekningen er litt vel lang til å gjennomføre i ett strekk, samt at jeg kunne tenke meg å oppleve noen litt mindre turistinfiserte steder.

Ser mange snakker pent om Hua Hin, men ut i fra beskrivelsene virker det som et mer egnet sted for pensjonister/ småbarnsfamilier.

Prachuap Kiri Khan, (Muang)

Kommentar

enig med janet her.byen prechuap kiri khan.ca en times kjøring sør for hua hin,stille og rolig,lite farang flott strand inne på et militært område som er åpent for alle.det er også et hotel inne på samme område.chumphon er også et godt alternativ.der seiler også hydrofoilbåt ut til koh samui

Kommentar

Opprinnelig skrevet av wiz Vis innlegg

hei
          Har kjørt buss andre veien, fra Sutathani til BKK. Det tok ca 11 timer og vi kjørte om natten, antar at man kan gjøre de samme andre veien.
          Forøvrig er det ok i Hua Hin, rusler du ned i Soi Bintabat er det barer hele veien nedover.

Kommentar

Det skulle vært bedre forbindelse mellom Hua Hin og Phuket/Krabi.

Kommentar

Working...
            X