Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Anbefalinger for sommeren 2015

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Anbefalinger for sommeren 2015

Hei,

Vi er en famile med 3 barn i alderen 3-11 år som reiser til Thailand til sommeren. Vi skal være der i 4 uker, og lander i Bangkok. Har satt av 3 dager i Bangkok før vi sikter oss inn på sør Thailand.

Det vi er ute etter er tips-erfaringer etc.

Vi er litt usikre på Andaman kysten og hvordan forholdene er der på denne tiden m.t.p regn,tempratur,vinder,vanntemp.,bølger/strømmer og maneter. Noen som har noe erfaring med dette?

Vi vurderer å komme oss til Phuket med fly. Et annet alternativ vi har tenkt på er taxi til Ranong og tilbringe ett par dager der (varme kilder - Burma...verdt det??), også reise med taxi langs kysten via Kao Lak til Phuket, så videre til Krabi og litt sør for Krabi før vi reiser over til Gulfen og oppover igjen til Koh Samui for et par uker med "sydenferie" og litt øyhopping der, før vi returnerer til Bangkok for et par dager.

Noen som har tips til stop på reisen? Overnattingsteder? To do's og not to do's? ETC ETC ETC...

At taes imot med STOR takk!!!!

Det interaktive kartet vi har her å siden i samarbeid med Travelfish er veldig kjekt. Der kan en sammenligne nedbør og temperatur i de forskjellige regionene i Thailand etter årtstid.
    http://www.thaiportalen.no/forum/con...-Klima-og-vaer

Men klimaet i Thailand som her i Norge har endret seg mye de siste årene. Sommeren i Thailand er likevel uansett tiden med mere nedbør enn på vinteren desember-mars.
    I fjor på august var jeg nesten tre uker i provinsen Trang sør i Thailand, statistikken sier at det skal være ca 18 dager nedbør i måneden på denne tiden. Jeg opplevde vel en eller to dager med noen regnskurer.
    Andamankysten er kjempebra uansett årstid. I Karon bør man være forsiktig på sommeren med å svømme langt ut, der kan det oppstå farlige undervannsstrømmer.

Det er overvåking langs kysten med tanke på innsig av farlige maneter, da får man beskjed. Det er vanligvis ikke noe å bruke så mye energi på.

Selv har jeg ikke vært i Ranong og Burma, har derfor ikke noe erfaring derfra. Men jeg har kjørt bil fra Phuket og opp til Khao Lak, en fin tur, likeså fra Phuket til Krabi. Men hva med å reise med båt fra Phuket til Krabi? Den kan anbefales.

Det er langt fra Krabi til Koh Samui, hvordan har dere tenkt å reise dit? Det raskeste er fly tilbake til Bangkok, og deretter fly ned til Koh Samui igjen.

Kommentar

Ranong, kilder og Burma er helt OK.
      Men mye regn i Ranong paa den tiden.

Et par bra oyer utenfor Ranong, Payam og Chang, fine strender i botter og spann.

Kommentar

Working...
      X