Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Krabi

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Velkommen til Krabi

High season er godt i gang og forventningene er store hos alle.
    Håpet om å tjene store penger eller treffe en kjekk og bemidlet kjæreste ligger på lur hos mange som jobber i næringen, og de tilreisende er ditto fulle av forventninger om late dager på stranden og sommerfest hver kveld.
    La oss gjøre et tenkt sprang i tid og forflytte oss til april.
    Stormen av turister har lagt seg og mange er skuffet over sine nye nordiske venner som skulle holde kontakten og sågar sende skolepenger til de søte thaibarna som beleilig nok var gode å ha som venner til egne barn.
    Eller de mange jentene som i flere måneder etterpå snakker om sin boyfriend from norway som aldri svarer på verken mail eller telefon. Kanskje du er en av de selvinnbilte rikingene som har pratet i store vendinger om å gjøre business og ikke har nåla i veggen.
    Forstår de ikke helt hva du sier på norsk-engelsk? Kanskje ikke men de gjør så godt de kan. Du er i Thailand og i stedet for å klage kan du lære deg thai eller i hvert fall slutte å syte.
    Nei - selvsagt kjenner du deg ikke igjen her og den ufine drit fulle nordmannen på flyet var jo bare utekkelig.
    Du reiser til oss på strandferie og vi skjønner deg godt.
    Hele familien koser seg dagen lang med strender og krystall klart vann.
    Det er bare så synd at du gjemmer sigarettsneiper, isopor former og annet skrot i sanden i stedet for å ta det med deg. Men fortvil ikke!...trøstig rydder vi strender og øyer i tur og orden fordi vi elsker Andaman havet og plassen vi bor.
    Vi driver holdning skapende arbeid i skolen og lokal miljø fordi paradiset ikke skal bli ødelagt.
    Kan du derfor være så snill å tenke deg om mens du koser deg på ferie.
    Ikke lov noe du garantert ikke kan holde. Ikke gi noen falske forhåpninger og ikke server grove skrøner.
    Det er blant annet meg som i noen tilfeller må fange opp de som ligger nede for telling og deretter plukke opp dritten både i og utenfor stranden. Hvis du ser en gjeng med grønne eller gule trøyer som det står -loving andaman sea - keep krabi clean- med søppelsekk i hånda så du hjertelig velkommen til å være med en runde på dugnad. Kanskje du kan få noen innspill tilbake som hever ferien din.
    Hilsen yaak pai på juleferie i norge.
    Last edited by yaak pai; 16-12-2012, 19:58.

Irritert

Du må ikke være så sint, da blir du blind. Det er ikke uten grunn at det bor 8000 thailandske damer i Norge. Mange menn på ferie i thailand har holt løftene sine.
    Turister er uansett noen griser enten de er i Thailand, Norge eller på Mont Everest, noen legger igjen søppel og forventer at andre rydder opp.
    Men vi trenger turistene.

Kommentar

Jeg er da ikke sint, slettes ikke blind og snakker ikke om alle de vellykkede ekteskap og forhold både i og utenfor Thailand. Da hadde jeg ikke skrevet innlegget. Hvis du oppfatter dette som et sleivspark til norske menn med thai kone så får du lese mer grundig. Poenget som du ikke skjønte handler om de som ikke holder hva de r eller strør rundt seg med falske forhåpninger. Resten av innlegget handler mye om holdninger og hvis innstillingen er at dette må bare godtas fordi landet trenger turistene er man på ville veier. Søppel håndtering problemet ligger like mye på lokalbefolkningen, men budskapet må frem selv til turistene. Og dette er et godt tidspunkt å gjøre det på.

Kommentar

Jeg forsøker bare å nyansere bildet litt. Beklager så mye hvis jeg fornærmet deg, det var ikke meningen.

Kommentar

Working...
        X