Velkommen!

Velkommen til vårt forum, her finner du mye info om Thailand, det gir deg nye ideer og spenning.

Vennligst registrer deg hvis du vil delta.

Registrer nå

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Cha Am i juni/juli - vil gjerne ha tips fra deg som har vært der

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
Nye innlegg

• Cha Am i juni/juli - vil gjerne ha tips fra deg som har vært der

Hei. Vi er en familie på fire (foreldre og jenter på 14 og 16), som reiser til Cha Am i slutten av juni og skal være der i 3 uker. Har bestilt leilighet i Thai Paradise South.
    Har vært i Phuket en jul og nyttår for litt over 2 år siden. Bodde da på en liten fredelig plass (Bang Tao) og likte oss veldig godt der. Har hørt at det er bedre klima i Hua Hin området om sommeren og har derfor valgt å prøve Cha Am.
    Vil gjerne ha tips om ting vi bør gjøre, ikke gjøre, vite om osv.
    Vi vil trolig reise litt rundt i området, reise til Hua Hin osv. Men vil nok være mest i ro, nyte rolige forhold på anlegget og stranden.
    Har registrert at det er noen shoppingsenter i nærheten av Cha Am - noen anbefalinger?
    Var på Elefant safari i Phuket - har noen anbefalinger om lignende i nærheten av Cha Am?
    Har lyst å reise til en øy, men ser at det er et stykke unna. Vil gjerne snorkle litt om det er muligheter i nærheten. Noen tips?
    Hvordan er stranden i Cha Am - er det langgrunt alle steder?

Cha Am er nistist og kjedelig. Alt er stengt ved nitiden om kvelden. Jeg har vært der noen dager, og det er absolutt ingenting å gjøre forsett fra å være på stranda. Stranda er best helt nord, opp til moloen ved fiskelandsbyen. På syd er det smal og steinete strand.
    Shopping finnes ikke ved stranda. Du må ta taxi eller buss nordover mot Bangkok til Cha Am Outlet og den nye Santorini Park. Eller sydover mot Hua Hin og kjøpesentrene der. Cha Am passer for pensjonister og familier med små barn. Det er ikke noe sted for tenåringer. Jeg synes hele stedet er nitrist og jeg er 30.

Kommentar

Det var kjedeleg at du ikkje har likt Cha Am Jannicke. Eg har høyrt mykje positivt om plassen, men reknar sjølvsagt det er ein rolig stad. Det synest vi er heilt ok. Kan jo reise til Hua Hin om vi vil ha meir "action". Men flott at du deler dine erfaringar, slik at vi er forberedt på kva vi møter. Vi har funne Cha Am Outlet på nettet og kjem nok til å reise dit. Har også funne div. shoppingsalternativ nær Hua Hin som kanskje skal innom. Håpar at stranda nær anlegget vi skal bu på ikkje er slik du beskriv den i syd, eg trur anlegget ligg litt syd på stranda. Kanskje det er nokon som har andre erfaringar med Cha Am som dei vil dele?

Kommentar

Working...
      X